تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 21:04
کد خبر : 65425

پیش بینی بورس فردا ۱۱ آبان ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۱۱ آبان ۱۴۰۰

بورس امروز تحت تاثیر جلسه وزیر اقتصاد وحقوقی‌های ۳۰ شرکت مطرح و همچنین مصاحبه ریئس جدید سازمان بورس، تغییر مسیر داد و توانست عملکرد مساعدی را داشته باشد. بازار سهام در روز جاری شروع پرقدرتی داشت اما با گذشت نیمه اول، میزان عرضه‌ها شدت گرفتند. هرچند که شاخص کل توانست موقعیت خود را در طی بازار

بورس امروز تحت تاثیر جلسه وزیر اقتصاد وحقوقی‌های ۳۰ شرکت مطرح و همچنین مصاحبه ریئس جدید سازمان بورس، تغییر مسیر داد و توانست عملکرد مساعدی را داشته باشد. بازار سهام در روز جاری شروع پرقدرتی داشت اما با گذشت نیمه اول، میزان عرضه‌ها شدت گرفتند. هرچند که شاخص کل توانست موقعیت خود را در طی بازار حفظ کرده و رشد ۱.۶ درصدی را ثبت کند، اما شاهد روند صعودی صف‌های فروش و پیشی گرفتن آنها از صف‌های خرید بودیم.

از طرف دیگر، علی‌رغم سبز پوشی تعداد زیادی از نمادها و ورود پررنگ حقیقی‌ها در بعضی از گروه‌ها مانند پالایشی، اما ارزش معاملات همچنان در سطح پایینی قرار داشت و به ۳.۴ همت رسید که کمترین میزان آن در طی ۵ ماه اخیر بوده است. کفه فروش حقیقی‌ها نیز دوباره سنگین‌تر بود و سرانجام شاهد خروج پول ۲۳۱ میلیارد تومانی بودیم. مجموع ارزش معاملات، خروج پول و صف‌ها فروش نشانی از ادامه روند رکودی دارد.

از مرداد ماه سال گذشته تا کنون با توجه به روزهای سخت بازار سهام، جلسات زیادی در خصوص حمایت از بورس برگزار شده است، که هرچند از جهاتی مثبت بوده اما واکنش بازار به آن تنها به بهبود چند روزه بسنده شده و در ادامه تداوم روند نزولی رقم خورده است. با توجه به شرایط کنونی بورس، شرایط نامطلوب اقتصادی، ابهام در آینده برجام و عدم شفافیت، به نظر می‌رسد ترغیب افراد برای حضور در این بازار اندکی سخت باشد. این موضوع در کنار اثرگذاری موقت جلسات اشاره شده، بیشتر تداعی‌کننده یک آرامبخش موقتی است.

با توجه به اینکه شاخص کل درانتهای بازار در فاز مثبت و شیب کم به کار خود پایان داد، در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم که بازار به شکل متعادلی آغاز به کار کند.

از آنجایی که نشانه‌های رکود در بازار به شکل واضحی وجود دارد، احتمالا فردا هم تحرکاتی شدیدی را در بورس نداشته باشیم. همچنین احتمال افزایش گرفتن عرضه‌ها در بازار زیاد است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ،   در صورت تکرار تاریخ و آنچه قبلا بارها اتفاق افتاده است، می‌توان پیش بینی کرد که بازار در نهایت اندکی مثبت باشد و در روز چهارشنبه دوباره به روال نزولی خود بازگردد، مگز اینکه انگیزه بالایی برای ورود سرمایه اتفاق افتد.

از لحاظ تکنیکالی نیز میانگین متحرک ۲۰۰ روزه به خوبی نقش حمایتی خود را ایفا کرد و شاهد کندل سبز برگشتی در این نقطه بودیم. اما نشانه برگشت در هیچ یک از اندیکاتورها و همچنین روند بازار دیده نمی‌شود و در صورت شدت گرفتن فشار فروش احتمال از دست دادن حمایت مطرح شده نیز در روزهای آینده وجود دارد.

تحلیل شاخص کل
956788cc f426 4698 bff3 a26f2a931217 MonNov012021 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....