تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 20:32
کد خبر : 65336

پیش بینی بورس فردا ۱۰ آبان ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۱۰ آبان ۱۴۰۰

قد شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز ۲٫۵۷ درصد کوتاه‌تر شد. برای پیش‌ بینی بورس فردا نیاز است تا نگاهی بر پارامترهای تاثیرگذار بر کلیت بازار داشته باشیم تا با درصد قطعیت بیشتری نسبت به روند روز آتی آن تصمیم‌گیری کرد.  از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس به روز آتی به حمایت استاتیک و

قد شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز ۲٫۵۷ درصد کوتاه‌تر شد. برای پیش‌ بینی بورس فردا نیاز است تا نگاهی بر پارامترهای تاثیرگذار بر کلیت بازار داشته باشیم تا با درصد قطعیت بیشتری نسبت به روند روز آتی آن تصمیم‌گیری کرد.

 از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس به روز آتی به حمایت استاتیک و میانگین متحرک توانی ۲۰۰ روزه می‌رسد که از جمله سطوح پراهمیت برای شاخص کل محسوب می‌شود که بارها سبب چرخش شدید قیمت شده است.

در پیش بینی بورس فردا اگر حتی با چرخش قیمتی مواجه نشویم به هرحال با توجه به اهمیت آن موجب می‌شود فردا روز پر زد و خوردی را شاهد باشیم. یعنی یک موج تقاضا را در میانه بازار فردا شاهد خواهیم بود. معمولا بازارها در اوج یاس و ناامیدی و زمانی که دیگر فروشنده خاصی در بازار باقی نمانده است تغییر روند می‌دهد. اما با توجه به حجم بالای صفوف جمع نشده در بازار به نظر کمی برگشت بازار از این نقطه دور از ذهن است و احتمال وقوع چرخش جدی در این سطح کمی زیادی خوشبینانه است. اما در صورتی که همانند امروز بازار درصد بالایی ریزش را تجربه کند و به سطح ۱٫۳۱۰ میلیون واحدی برسد، احتمال واکنش بازار به این حمایت Major بالا خواهد بود.
دیگر موضوعی که بازار را فردا را برای ترسیم آینده شاخص کل مهم می‌کند، رسیدن شاخص کل به حمایت خود در اندیکاتور RSI است که در ادوار گذشته شاهد واکنش جدی به این سطخ بوده‌ایم.

517be618 eba1 41f7 bf1a f1477c66526f SunOct312021 اقتصاددان نوشته

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، اما سایر پارامترهای موثر بر بازار همانند نرخ بهره بین بانکی، نرخ سود اوراق اخزا، تعداد و ارزش صفوف فروش و خرید جمع نشده و روند کوتاه مدت پیش روی دلار همگی حاکی از آن است که بازار فردا هم سخت خواهد گذشت. اما نباید فراموش کرد بر اساس داده‌های کلان اقتصادی بمب ساعتی نقدینگی شمارش معکوس خود را شروع کرده است و دیر یا زود سبب جهش قیمت‌های دارایی‌ها خواهد شد، اما به دلیل شرایط حاکم و ابزارهای تحت اختیار سیاست‌گذار صرفا زمان عمل کردن چاشنی این بمب ممکن است کمی به تعویق بیافتد.

براساس داده‌های گذشته‌نگر می‌توان گفت که همواره شاخص کل روندی که انتهای روز معاملاتی طی می‌کرده است را در نیمه اول روز آتی ادامه می‌دهد، فلذا با توجه به منفی بودن شیب نمودار شاخص کل در پایان امروز، شروع فردا شاخص کل کار خود را منفی آغاز خواهد کرد.

 

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....