تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 20:14
کد خبر : 161202

سهامداران در روزهای پایانی سال نفس راحتی می‌کشند؟

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی باعث شده است حجم و ارزش معاملات در مسیر نزولی قرار گیرد. با این حال نماگرهای سهام تحت تاثیر اخبار مثبت خودروسازان و گروه بانکی رخ سبز به خود گرفتند. در پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰٫۵۵ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۹۱۳ واحد، در

نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی باعث شده است حجم و ارزش معاملات در مسیر نزولی قرار گیرد. با این حال نماگرهای سهام تحت تاثیر اخبار مثبت خودروسازان و گروه بانکی رخ سبز به خود گرفتند.

در پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰٫۵۵ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۹۱۳ واحد، در ارتفاع دو میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۰۶ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد ۰٫۴۹ درصدی (معادل سه هزار و ۵۶۴ واحد)، در ارتفاع ۷۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز   ، تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه، سه هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دومین روز هفته را هم ۷٫۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از ورود ۲۸۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....