تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 13:29
کد خبر : 143407

پیش بینی بازار سهام امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۲

پیش بینی بازار سهام امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۲

در معاملات یکشنبه، ۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۸۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۷۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۴۴۲ میلیارد تومان رسید. اقتصاددان: معاملات دیروز بورس تهران

در معاملات یکشنبه، ۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۸۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۷۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۴۴۲ میلیارد تومان رسید.

اقتصاددان: معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد اما در ادامه رشد کرد و پس از چند بار تغییر جهت دادن، در نهایت ۴۹۶ واحد بالاتر از روز قبل ایستاد.

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هجدهمین روز متوالی منفی شد و ۴۹۶ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای وآیند، شستا، وبملت، فملی، فولاد، شپنا، نوری، ذوب، وکغدیر و شبندر بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

روز یکشنبه شاخص کل ۴۹۶ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۲۷۱ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۵۱ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش ۳۴۴ واحدی داشت.

نمادهای فولاد، پارسان، شستا، فارس و کچاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نوری، بوعلی و غکورش مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

روز یکشنبه در بورس شرکت زغال سنگ نگین طبس (کطبس)، شرکت واسپاری ملت (ولملت) و شرکت فراورده‌های نسوز آذر (کاذر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در بورس نمادهای کسعدی (شرکت کاشی سعدی)، ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان) و غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات یکشنبه، ۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۸۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۷۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۴۴۲ میلیارد تومان رسید.

ناظران یکی از عوامل رشد نکردن بازار، رکود معاملاتی و افزایش خروج سرمایه را تداوم جنگ میان حماس و اسرائیل می‌دانند. به ویژه آن که هر روز شایعات و تهدیداتی علیه ایران در رسانه‌های حامی اسرائیل مطرح می‌شود. این اخبار منفی بر بازارها اثر می‌گذارند و در بازار سرمایه نیز به شکل رکود و خروج سرمایه عیان می‌شود. در نتیجه چشم انداز بازار فعلا منفی است مگر آنکه اخبار مثبتی در روزهای آتی منتشر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....