تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 17:32
کد خبر : 27533

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته سوم آذر

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته سوم آذر

دلار امروز به رغم اینکه در صرافی‌ملی و سایر صرافی‌های مجاز همچنان در کانال ۲۵هزار تومان قرار داشت اما در بازار آزاد با حدود ۳۰۰تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته وارد مرز ۲۶هزار تومان شد؛ این درحالیست که تقاضا برای خرید دلار همچنان در سطح بسیار پایینی قرار دارد. به کزارش اقتصاددان به

دلار امروز به رغم اینکه در صرافی‌ملی و سایر صرافی‌های مجاز همچنان در کانال ۲۵هزار تومان قرار داشت اما در بازار آزاد با حدود ۳۰۰تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته وارد مرز ۲۶هزار تومان شد؛ این درحالیست که تقاضا برای خرید دلار همچنان در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

به کزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ دلار امروز در صرافی‌ملی با قیمت ۲۵۶۸۰تومان در سایر صرافی‌ها ۲۵۶۸۶تومان و در بازار آزاد ۲۶۲۵۰تومان آغاز به کار کرد که البته نرخ صرافی‌ملی دوباره با ۳۰۰تومان افزایش به ۲۵۹۸۰تومان رسید.

به این ترتیب نرخ دلار در صرافی‌ملی نسبت به روز گذشته حدود ۴۰۰تومان، در صرافی‌های رسمی تقریبا ۱۰۰تومان و در بازار آزاد ۳۰۰تومان افزایش یافته است؛ البته این تغییر قیمت نسبت به نوسانات هفته‌های گذشته چندان چشمگیر نیست و آنطور که برخی از صرافان اظهار کرده‌اند، ناشی از تمایل سفته‌بازان برای فروش ارز‌هایشان در نرخ‌های بالاتر بوده و عامل دیگری در این افزایش نقشی نداشته است.

بنابر اظهارات یک منبع آگاه، صرافی‌ها همچنان تمایلی به خرید ارز ندارند و با وجود اینکه عرضه کافی در بازار صورت گرفته، اما تصور کاهش نرخ و زمزمه افت دوباره قیمت دلار ناشی از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا و انجام مذاکره بین دو کشور در آینده نزدیک، مانع از قبول ریسک خرید و فروش در بین معامله‌گران شده است.

در این میان دو روز پیش رییس کل بانک مرکزی در برنامه گفت‌‌و‌گوی ویژه خبری اظهار کرد که شرایط بازار ارز خوب بوده و در مسیر بهتر شدن قرار دارد؛ این وعده یکی از سیگنال‌های مثبتی است که می‌تواند در توقف رشد نرخ ارز اثر گذاشته و حتی باعث کاهش قیمت دلار در روزهای آتی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....