تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 11:19
کد خبر : 142796

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۹ مهر

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۹ مهر

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد ریزش قیمت دلار بود. به نظر می‌رسد خبر عرضه سنگین ارز در بازار و دورشدن انگشت اتهام کشورهای غربی علیه ایران در خصوص مشارکت جمهوری اسلامی در طوفان اقصی صف خرید دلار را تا حدودی جمع کرد. اقتصاددان: سرنوشت قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته برخلاف سه روز

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد ریزش قیمت دلار بود. به نظر می‌رسد خبر عرضه سنگین ارز در بازار و دورشدن انگشت اتهام کشورهای غربی علیه ایران در خصوص مشارکت جمهوری اسلامی در طوفان اقصی صف خرید دلار را تا حدودی جمع کرد.

اقتصاددان: سرنوشت قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته برخلاف سه روز ابتدای هفته رقم خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد با دورشدن انگشت اتهام کشورهای غربی علیه ایران در خصوص مشارکت جمهوری اسلامی ایران در طوفان اقصی حلقه فشار خریداران از بازار ارز تهران تا حدود کاسته شد و اسکناس آمریکایی از قیمت دلار از ریل صعود خارج شد.

هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات نقدی بازار روز گذشته با حدود ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۵۲ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز کرد. با عبور بازار از ساعات میانی خود روند کاهشی نرخ دلار شیب بیشتری به خود گرفت و در نهایت در حول‌وحوش ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. این در حایل است که روز دوشنبه قیمت دلار به سقف ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود.

البته برخی از معامله‌گران می‌گویند به دنبال رشد مداوم نرخ دلار این اصلاح قیمت طبیعی بوده و بازار این کاهش قیمت به دنبال تعیین مسیری بعدی خود است.

از سوی دیگر خبرگزاری تسنیم مدعی شده شنیده‌ها حاکی از احتمال حضور بازارساز به‌منظور عرضه سنگین ارز در بازار و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار است.

در این وضعیت، برخی بازیگران ارزی باور دارند، هراس نوسان گیران از این اقدام موجب شده است که آرامش موقتی در بازار حکم‌فرما شود. بااین‌حال؛ برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی معتقدند قیمت دلار احتمالاً با نزدیک‌شدن به تاریخ ۲۶ مهرماه یعنی زمان اجرایی‌شدن بندهای غروب برجام و لغو یا تمدید تحریم‌های موشکی ایران از سوی اتحادیه اروپا واکنش صعودی از خود نشان خواهد داد.

دراین‌بین تحلیل‌گران فنی درباره قیمت دلار در روز چهارشنبه پیش‌بینی‌های متفاوتی دارند. به عقیده یک دسته از معامله‌گران اگر قیمت دلار امروز حمایت ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت میانی آن ۵۱ هزار ۶۰۰ تومان خواهد بود. در ادامه اگر این سطح هم از دست برود می‌تواند با کاهش هزارتومانی تا ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان پایین برود. اما اگر قیمت دلار بالای ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان تثبیت دهد برای شکستن مقاومت ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش خواهد کرد. کاهشی‌های بازار معتقدند طی چند روز آیند بازارساز اجازه نوسان صعودی در بازار نخواهد داد. البته برخی هم باور دارند بازارساز هرچقدر هم تلاش کند قیمت دلار فعلاً وارد دامنه ۴۰ هزار تومان نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....