تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 9:09
کد خبر : 135126

پیام مهندس عدل هاشمی پور به مناسبت روز خبرنگار

پیام مهندس عدل هاشمی پور به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش اقتصاد دان عدل هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه چرام لنده بهمئی طی پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: متن پیام بدین شرح است در تقویم سالانه، ایامی را به منظور تکریم و به نام افراد یا مناسبت های مختلف نامگذاری که«البته همه اقشار جامعه منظور نظر نبوده»، و در راستای هدفی معیین، گرامی

به گزارش اقتصاد دان عدل هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه چرام لنده بهمئی طی پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت:
IMG 20230807 WA0019 اقتصاددان نوشته

متن پیام بدین شرح است

در تقویم سالانه، ایامی را به منظور تکریم و به نام افراد یا مناسبت های مختلف نامگذاری که«البته همه اقشار جامعه منظور نظر نبوده»، و در راستای هدفی معیین، گرامی داشته می شوند. برخی ایام را نمی شود از مردم غافل بود.
مثل هفدهم مردادِ هر سال و روز خبرنگار که یکی از مهمترین روزهایی است که اگر از مردم یاد نشود، یعنی به نحو شایسته ای صلاحیت نگری نکرده ایم. زیرا خبرنگار، نگارندهٔ خبر و رسول پیام برای امت است. قیمِ مردم در نظارت است. راوی اتفاقات و جهش های توسعه طلبانه دولت و کارگزاران در حاکمیت و خدمتگزاری به مردم می باشد. ولذا باورِ به خبرنگار را در ضمیر کسانی می بینیم که بر محوریت مردم هستند.

آن خبرنگاری که برای ثبت و بیان خدماتِ توسعه طلبانه، ماندگار و مترقیانهٔ به مردم، در موقعیت های سخت قرار می گیرد و بی محابا در دل خطرات حضور می یابد و گاهی آبرو می گذارد تا ملت و جامعه را از موفقیت ها، پیشرفت ها و حتی اختفائات و استتارها آگاه کند، نام نیکوی خبرنگار را بر او نهادن، سزاوار است. کسانی که برای مردم از داشته های فکری و توانِ عملی و اجرایی مسئولان، به حقیقت می نویسند، به عدالت می گویند، به راستی ثبت و به انصاف مُصوّر می کنند،

به حق خبرنگارِ آزاداندیش مردم هستند. خوشبختانه به مدد نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایهٔ آزادیها و باورمندیهایی که دستاورد خون هزاران شهیدِ آزادمرد، رهبری راستین مرام و دینی پویا و توسعه طلب است، جوانانی مطلع، حقیقت جو و کمال گرا ظهور کرده اند تا قلمِ مطالبه گیری برگیرند، دوربین واقع نگری بردارند، بر تریبون عدالتخواهی تکیه زنند و گوش و چشم و زبان و بیانِ مردم خود باشند. وقتی رابطهٔ میان مردم و مسئولان به ریسمان خبرنگار گره می خورد، کم کاریها پیدا، بی مبالاتی ها آشکار و ناکارآمدی کسانی که منفعت طلبی خود را بر عاقبت بخیری مردم، ارجح می دانند، مثل گذشته مغفولِ قضاوت و تصمیم مردم قرار نمی گیرند. در جامعه ای که خبرنگار را امین بی واسطهٔ خود، برای نظارت و مطالبه دارند، شواف بازیها خریداری ندارد.

توهین به فکر مردم پذیرفتنی نیست. قومیت گرایی، خانواده محوری، ریاکاری، توسعه ستیزی و سیاه نمایی ها، به لطف هنرمندیهای نوشتاری، گفتاری، سند و مُصوّر سازی خبرنگار، در ذهن و تاریخ مردم و حاکمیت ثبت و ملاک عمل قرار می گیرد. پس خبرنگاری که نماینده مردم است و برای مردم تا پای جانش، مقید به هویت سازی و توسعه طلبی است، ارزشی به استمرار همهٔ ایام دارد و لیاقتش برای یک روز خاص نیست. این جامعه با وجود مردمی وظیفه شناس، نخبه پرور و متمدن باید از حضور تمام وقت خبرنگار در تمامی عرصه های مدیریتی بهره مند باشد.

به احترام این ملت بزرگ، دست تعظیم و تکریم بر سینه می گذارم، عظمت شان را گرامی میدارم و در روز خبرنگار، سلام و صلواتی به روح پاک و مطهر خبرنگاران فقید از جمله شهید محمود صارمی، نماد و سمبل خبرنگار متعهد و مجاهد هدیه می کنم و خاضعانه روز خبرنگار را محضر شریفِ جامعهٔ فهیم، پژوهشگر، حقیقت طلب و مردم باورِ خبرنگاران و خبرگان رسانه و قلم و همهٔ کسانی که در بیان، تفسیر، ثبت، کتابت و تنظیم واقعیات و روایات جامعه، متعهد و متخصص هستند، بویژه جامعه خبرنگاران استان تبریک و تهنیت عرض می کنم. انشاءالله که تصمیم گیرندگان، به گستردگی چتر نظارت و دیدبانی خبرنگار تمکین کنند و برای آبادانی این مملکت و سربلندی ملت، خبرنگاران را از مصونیت ها و مرتبت والا بهره مند گردانند.
عدل هاشمی پور
۱۷/مرداد /۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....