تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردین 1402 - 14:34
کد خبر : 119431

پیام امیدآفرین نوروزی وزیر جهاد کشاورزی

پیام امیدآفرین نوروزی وزیر جهاد کشاورزی

بسم‌الله الرحمن الرحیم دومین بهار دولت سیزدهم در حالی فرا می‌رسد که وزارت جهادکشاورزی در این یک سال و نیم باشتاب قابل قبولی توانست برنامه‌های اعلام شده وزارت در چارچوب راهبرد رییس دولت را به پیش برد. تأسیس رصدخانه ملی کشاورزی ایران در آغازین روزهای کاری از عزم دولت برای سامان‌بخشی به نظام کشاورزی بر

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دومین بهار دولت سیزدهم در حالی فرا می‌رسد که وزارت جهادکشاورزی در این یک سال و نیم باشتاب قابل قبولی توانست برنامه‌های اعلام شده وزارت در چارچوب راهبرد رییس دولت را به پیش برد.

تأسیس رصدخانه ملی کشاورزی ایران در آغازین روزهای کاری از عزم دولت برای سامان‌بخشی به نظام کشاورزی بر پایه داده‌های علمی و آمار میدانی حکایت داشت که با تجهیز این مجموعه به سامانه‌های پایش محصول از تولید تا توزیع و مصرف، مدیریت هوشمند کشاورزی تا پایان دولت عملیاتی خواهد شد.

فعال‌سازی دیپلماسی کشاورزی و تعاملات دوجانبه با کشورهای آفریقایی، آسیای مرکزی و آسیای جنوب شرقی به ویژه چین، نوید تحولات عمیق در تبادل دانش و فناوری و گسترش بازار صادرات محصولات کشاورزی را می‌دهد.

اجرای الگوی کشت با فعال‌سازی اهرم‌های ترغیب و ترویج، اعمال تعرفه بر محصولات پرآب‌بر، اختصاص یارانه نهاده و کود، ارایه خدمات فنی بر روی این الگو با اجرای طرح مکمل خرید تضمینی محصولات راهبردی، از دیگر برنامه‌های ما برای تغییر ریل کشاورزی و پیش‌بینی‌پذیر کردن بازار غذای کشور برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار بود.

ما در ادامه با ایجاد دهکده‌های فناوری و پارک‌های علم و دانش، پای دانش‌بنیان‌ها را به عرصه کشاورزی آوردیم تا با افزایش ضریب نفوذ دانش ضمن ارتقای بهره‌وری زمینه دستیابی به اقتدار غذایی را فراهم کنیم.

برنامه حفاظت از آب و خاک از جمله احیای قنوات در مناطق مرکزی ایران و پیشبرد طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌ها از دیگر کارهای انجام شده است.

با افزودن طرح جهش دیمزارها به این سیاهه، گام مهم دیگری برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار و بهره‌گیری از منابع موجود برای افزایش تولید غذا برداشته شد.

رفع تداخلات و صدور اسناد کشاورزی از پیشروترین طرح‌های ما در این دوره است که با تکمیل آن تا پایان دولت، ضمن جلوگیری از دست‌اندازی به ثروت ملی، احیاگر هویت کشاورزی و ایجاد انگیزه در کشاورزان خواهد شد.

علاوه بر موارد ذکر شده؛ اینجانب در مدت مسوولیت بیش از ۵۰ سفر استانی به مناطق مختلف کشور داشته‌ام و با بررسی مسایل و مشکلات هر منطقه اقدامات متناسب با همان منطقه اجرایی شده است و این روند تا پایان مسوولیت تداوم خواهد یافت.

رشد نرخ ارزش‌افزوده کشاورزی به اذعان آمار بانک مرکزی از منفی ۲.۶ درسال قبل به مثبت ۱.۱ در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ و افزایش ۳.۷ واحد درصدی در ارزش افزوده نشان از بهبود شاخص کلان کشاورزی کشور و توفیق برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در این ۱۸ ماه است.

در پایان با سپاس از الطاف حضرت حق در یاری ما بر خدمت به مردم، بار دیگر از زحمات همه همکارانم در جای‌جای این مرز پرگهر از ستاد وزارت تا خدمات در روستا تشکر می‌نمایم و با تبریک نوروز به محضر مردم شریف ایران، مقام معظم رهبری، دولت خدمتگزار، بهره‌برداران و کشاورزان پرتلاش و همکاران و جهادگران عرصه کشاورزی‌؛ فرا رسیدن بهار طبیعت و تقارن پر‌معنا و مبارک با بهار قران را به فال نیک گرفته و عزت، دوام و بقای ایران اسلامی را از خداوند منان خواستارم.

عیدتان مبارک
سید جواد ساداتی نژاد
وزیر جهادکشاورزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....