تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 12:18
کد خبر : 146100

پشت پرده ریزش دیروز قیمت سکه

پشت پرده ریزش دیروز قیمت سکه

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته تحت‌تأثیر کاهش قیمت اونس طلا عقب‌نشینی کرد. در شرایط کنونی سکه بازان روند معاملات بازار سکه امامی در روز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ اقتصاددان: روند معاملات بازار سکه امامی در روز گذشته کاهشی بود. هر قطعه از این فلز گران‌بها در عصر روز گذشته

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته تحت‌تأثیر کاهش قیمت اونس طلا عقب‌نشینی کرد. در شرایط کنونی سکه بازان روند معاملات بازار سکه امامی در روز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه را چگونه ارزیابی می‌کنند؟

اقتصاددان: روند معاملات بازار سکه امامی در روز گذشته کاهشی بود. هر قطعه از این فلز گران‌بها در عصر روز گذشته ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پایین‌تر از روز دوشنبه بود و در مرز ۲ کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون‌تومانی به فروش رسید.

تحلیلگران اقتصادی باور دارند یکی از دلایل ریزش قیمت سکه در روز سه‌شنبه ناشی از عقب‌نشینی قیمت طلا در بازار جهانی بود. قیمت اونس طلا که در روز دوشنبه نزدیک مرز ۱۹۸۰ دلار معامله شده بود در چهارمین روز هفته ریزش معناداری را ثبت کرد و تا ۱۹۵۷ دلار پایین آمد. البته عصر دیروز قیمت جهانی طلا در حدود ۱۹۶۱ دلار بود که نسبت به‌روز دوشنبه تقریباً ۱۹ دلار کاهش را نشان می‌دهد.

در این میان روز گذشته محمد کشتی آرای، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز در یک مصاحبه مطبوعاتی شرایط بازار سکه و طلا را تشریح کرد. کشتی‌آرای پس از اعلام نزدیک‌شدن حباب سکه طلا به رقم ۵ میلیون تومان گفت: «تقاضا و میزان دادوستد کاهش پیدا کرده است. تنش در منطقه خاورمیانه همواره باعث افزایش قیمت‌های جهانی طلا می‌شود و با آرام‌شدن شرایط، قیمت‌ها نیز متناسب می‌شود. اکنون در وضعیت باثباتی در قیمت‌ها به سر می‌بریم. حباب قیمت به همین علت کاهش داشته است. در حال حاضر سکه حدود ۵ میلیون تومان دارای حباب است.»

در حال حاضر فعالان اقتصادی معتقدند که سکه امامی در بازار امروز چهارشنبه ۱۷ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....