تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 16:25
کد خبر : 17487

پایان فیلترینگ، شنود و انحصار تلویزیون در دنیا

پایان فیلترینگ، شنود و انحصار تلویزیون در دنیا

شرکت خصوصی اسپیس ایکس‌ روز ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار ۵۷ ماهواره اینترنتی استارلینک را به فضا فرستاد. اقتصاددان: این خبری بود که دیروز در رسانه‌های دنیا پیچید. با شروع بکار این ماهواره‌ها فیلترینگ در تمام دنیا نیز برچیده خواهد شد. در کنار برچیده شدن فیلتریگ، شنود و رهگیری مکالمات تلفنی بر پایه‌ی اینترنت

شرکت خصوصی اسپیس ایکس‌ روز ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار ۵۷ ماهواره اینترنتی استارلینک را به فضا فرستاد.

اقتصاددان: این خبری بود که دیروز در رسانه‌های دنیا پیچید. با شروع بکار این ماهواره‌ها فیلترینگ در تمام دنیا نیز برچیده خواهد شد. در کنار برچیده شدن فیلتریگ، شنود و رهگیری مکالمات تلفنی بر پایه‌ی اینترنت نیز عملاً غیرممکن خواهد شد و نیاز مکالمه به سیم‌کارت از بین خواهد رفت.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ و مهم در عرصه جهانی، ظهور بی نهایت تلویزیون های اینترنتی خواهد بود که هر فرد، شرکت، باشگاه و حتی احزاب سیاسی می توانند در کنار سایت اینترنتی، یک تلویزیون و پخش‌زنده نیز داشته باشند.

با ظهور این تکنولوژی تغییرات بسیار زیادی در عرصه خبر نیز روی خواهد داد و عملاً سانسور در جهان به محاق خواهد رفت.بعد از ظهور تلویزیون این شگرف‌ترینتغییراتی است که در زندگی بشر روی داده است، به‌زودی صفحه تلویزیون های خانگی جای خود را به گوشی‌ های همراه خواهد داد.

با ظهور این تکنولوژی، عملاً‌ اقتصاد دنیا نیز در مشت آمریکا قرار خواهد گرفت. از آنجایی که یک سری از کشورها سیاست حذف دلار را در مراودات اقتصادی بین خود کلید زده بودند، بااین تغییر، این سیاست بی‌اثر خواهد شد. چون تمام مراودات پولی، بانکی و حتی ثبت سفارشات کالاها بر پایه اینترنت است و آن‌در اختیار آمریکا است.

بعد از دلار، اینترنت دنیا در اختیار کشور آمریکا قرار خواهد گرفت و آنها می توانند ارتباط هر فرد، موسسه، شرکت و یا حتی دولتی را در هر زمینه ای با دنیا قطع کنند.

از آنجا که مراودات پولی، مالی و بانکی بر پایه اینترنت است، عملاً سیاست های حذف دلار از سیاست کشورها حذف خواهد شد و دلار به قدرت سیاسی، اقتصادی خود ادامه خواهد داد و کسانی که فکر می کردند می توانند قدرت آمریکا و دلار را به زیر بکشند، خواهند پذیرفت ثروت مایه قدرت است و تا در عرصه جهانی صاحب قدرت اقتصادی نباشید،‌ نمی توان در منازعات سیاسی پیروز شد.

آمریکا می تواند باانحصار اینترنت در کنار انحصار دلار و سویفت و راههای مالی، تمام کشور های رقیب در تمام عرصه‌ها را به عقب براند و خود یکه تاز دنیا باقی بماند.

در کنار این تغییرات اقتصادی، کشورآمریکا می تواند نظام های سیاسی را هدف قرار دهد و آنها را با خود همراه یا تغییر دهد.و این از تغییرات قبلی بزرگتر خواهد بود.

به همین سادگی…!!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....