تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 17:31
کد خبر : 73378

پایانِ آرام هفته پُرنوسان بورس تهران

پایانِ آرام هفته پُرنوسان بورس تهران

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار نوسان اندکی داشتتد و ارزش معاملات کاهش یافت. شاخص کل بورس اندکی رشد کرد و شاخص کل فرابورس اندکی کاهش یافت. اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۳۰۳ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار نوسان اندکی داشتتد و ارزش معاملات کاهش یافت. شاخص کل بورس اندکی رشد کرد و شاخص کل فرابورس اندکی کاهش یافت.

اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۳۰۳ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۳۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۵۱۰ واحدی در سطح ۳۵۹ هزار و ۴۷۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۰۳ واحد قرار گرفت.

افت نسبی ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۸۵ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بود که ۴۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

اما ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان رسید که ۳۷ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «برکت»، «انرژی۳» و «امین» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «شبندر»، «شپنا» و «اپال» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «فرابورس» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «شاوان» و «ومهان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و خودرو و کدما در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، حسیر و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

دو سمت سبز و قرمز بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۱۷۸ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۲۸ نماد بورسی و ۵۰ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۰۷ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۱۰ نماد بورسی و ۹۷ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۳۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 پایانِ آرام هفته پُرنوسان بورس تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....