تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 11:15
کد خبر : 131747

وضعیت بازار خودرو سه شنبه ۲۰ تیرماه

وضعیت بازار خودرو سه شنبه ۲۰ تیرماه

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد. اقتصاددان: بازار خودرو پس از اعلام لیست قیمت جدید خودروهای مونتاژی ریزشی شد. طبق تغییرات نمودار بازار، قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی طی روزهای گذشته نزولی بوده است. پیش بینی قیمت خودرو سعید موتمنی، رئیس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت درباره دلیل ریزش قیمت‌ خودرو گفته

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد.

اقتصاددان: بازار خودرو پس از اعلام لیست قیمت جدید خودروهای مونتاژی ریزشی شد. طبق تغییرات نمودار بازار، قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی طی روزهای گذشته نزولی بوده است.

پیش بینی قیمت خودرو

سعید موتمنی، رئیس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت درباره دلیل ریزش قیمت‌ خودرو گفته است: بازار خودرو در رکودی سنگین به سر می‌برد، با این حال انتظار ورود اتومبیل‌ های خارجی سبب کاهش شدید قیمت این دسته از خودروها تا ۲ میلیارد تومان شده است.

او در ادامه توضیح داد: شاید در برخی روزها بنا به دلایلی شاهد افزایش یا کاهش جزئی قیمت‌ها باشیم، اما در مجموع بازار طی ۲۵ روز گذشته آرام بود. به طور قطع امسال واردات خودرو به کشور انجام می‌شود، به همین دلیل شاهد عقب‌نشینی آن دسته از افرادی هستیم که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را داشتند.

بررسی اقتصادآنلاین از بازار خودرو نیز نشان می‌دهد که قیمت خودرو طی دوماه گذشته ریزش سنگینی داشته است. به طوری که قیمت تارا در این مدت ۱۲۵ میلیون ارزان شده است. همچنین قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ طی ۱۶ روز گذشته ۶۵ میلیون پایین آمده است.

در ادامه آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییر آن نسبت به روز گذشته (نوزدهم تیرماه ۱۴۰۲) را می‌خوانید؛

قیمت روز ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۷۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است. این خودرو طی دوماه گذشته گذشته ۱۳۰میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۹۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان کاهش را ثبت کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است وطی سه هفته گذشته ۱۴۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۹۰ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته کاهش ۱۰ میلیون تومانی را ثبت کرده است و طی دو هفته گذشته ۳۵ میلیون گران شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۸۰۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۵ میلیون تومان کاهش را به ثبت رسانده است. این خودرو تقریبا دو ماه گذشته ۱۴۰ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۸۳۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است. این مدل طی یک ماه گذشته ۹۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ، ۸۰۰ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است و طی دو هفته گذشته ۴۰ میلیون بالا رفته است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۸۲۰ تومان قیمت خورده است که طی دو روز گذشته ۱۰ میلیون ریزش داشته است. قیمت هر دومدل تارا صفر نسبت به دو هفته گذشته ۲۰ میلیون بالا رفته است.

قیمت تارا دنده ای۱۴۰۲ هم به۶۹۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است و طی ۶۰ روز گذشته ۱۲۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۳۰میلیون تومان رسیده است که به معنای کاهش ۵ میلیونی طی روز گذشته و ریزش ۱۵۵ میلیونی طی دو ماه گذشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۶۰۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش داشته است و طی ۶۰ روز گذشته ۲۰۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۴۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ثابت مانده است و طی دو هفته گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۶۵ میلیون تومان که تغییر نکرده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۸۵ میلیونی شده است که طی روز گذشته ثابت مانده است و طی ۱۶ روز گذشته ۳۵ میلیون گران شده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۳۵میلیون تومان است که طی دو روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۶۰ میلیونی شده است که نسبت به دو روز گذشته ۵میلیون کاهش داشته است. این خودرو طی ۱۶ روز گذشته ۶۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۳۰ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ثابت مانده است. این خودرو هشتم خردادماه ۶۶۵ میلیون تومان بود و نسبت به امروز ۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۲۰ میلیون تومان شده است که نسبت به دو روز گذشته ۵میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۷۰۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است و گران ترین مدل پژو پارس است.

قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ نیز یک روزه ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و ۵۱۵ میلیون تومان است.

قیمت روز سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۲۷۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شد.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم با کاهش ۵ میلیونی حوالی ۲۵۵ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به گذشته ۵ میلیون ارزان شده است و ۳۲۵میلیون تومان است.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰ با ثبات ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۳۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۵ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۵۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است و مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۶۵ میلیون است که قیمت آن بدون تغییر به روز شده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۲۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۷۰میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای افزایش ۴۰ میلیونی طی دو هفته گذشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....