تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 21:32
کد خبر : 143558

وزارت صمت حامی قدرتمندان است، نه ضعیفان

وزارت صمت حامی قدرتمندان است، نه ضعیفان

اقتصاددان:   عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، در طولانی‌ترین سخنرانی خود پس از بر عهده گرفتن وزارت از سیاست‌های حمایتی خود از قوی‌ها و قدرتمندان گفت و به ضعیفان هشدار داد که از آنها هیچ‌گونه حمایتی نخواهد کرد و اگر می‌خواهند به فعالیت خود ادامه دهند باید به قوی‌ها بپیوندند. یکشنبه هفته جاری نمایشگاه پوشاک، نساجی، کفش

اقتصاددان:   عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، در طولانی‌ترین سخنرانی خود پس از بر عهده گرفتن وزارت از سیاست‌های حمایتی خود از قوی‌ها و قدرتمندان گفت و به ضعیفان هشدار داد که از آنها هیچ‌گونه حمایتی نخواهد کرد و اگر می‌خواهند به فعالیت خود ادامه دهند باید به قوی‌ها بپیوندند.

یکشنبه هفته جاری نمایشگاه پوشاک، نساجی، کفش و چرم با حضور وزیر صمت و روسای اتاق اصناف و بازرگانی در محل نمایشگاه بین‌المللی افتتاح شد. سال‌های گذشته هر کدام از این صنعت‌ها نمایشگاه مختص به خود را داشت، اما وضعیت اقتصادی باعث شد که تعداد واحدهای تولیدی که بتوانند در نمایشگاه غرفه بگیرند به حداقل برسد.

این در حالی است که پس از غذا، پوشاک اولویت بعدی خانواده‌های ایرانی است و واردات پوشاک و کفش ممنوع است. بازار منحصرا در اختیار برندهای ایرانی است، اما وقتی مصرف‌کننده قدرت خرید نداشته باشد، حضور برند ایرانی یا خارجی در بازار تفاوتی ندارد.

ابراز ارادات وزیر صمت به قدرتمندان

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حاشیه‌هایی همراه بود که مهم‌ترین آن رکوردشکنی وزیر صمت در سخنرانی بود. مدیری که به کم صحبت کردن معروف است بیش از ۳۰ دقیقه در این مراسم صحبت کرد. هر چند با وجود حاشیه‌های پیش‌آمده شاید آخرین سخنرانی طولانی وی در دوران وزارت باشد.

او در میانه سخنرانی خود با اشاره به واحد‌های تولیدی صنایع نساجی گفت: «من طرفدار قوی‌ها هستم و از ضعیف‌ها حمایت نمی‌کنم پس ضعفا بروند به قوی‌ها بپیوندند.».

این صحبت‌های علی‌آبادی در حالی است که صنعت نساجی و پوشاک بیش از سایر صنایع دارای کارگاه‌های کوچک و حتی خانگی است و حالا وزیر برای این کارگاه‌های کوچک پیغام فرستاده است.

در بخشی دیگر از این سخنرانی وی در خصوص حضور در بازارهای صادراتی کشورهای صاحب صنعت صحبت کرد و برای مثال گفت که قهرمانی در المپیک معلولان که افتخار نیست؛ جامعه معلولان کشور نسبت به این اظهارات واکنش خوبی در فضای مجازی نداشت.

نزدیکی اتاق بازرگانی و وزارت صمت

حاشیه دیگر این نمایشگاه حضور هیئت رئیسه اتاق بازرگانی در کنار وزیر صمت بود بعد از حاشیه‌های انتخابات هیئت رئیسه و اعلام حمایت یکپارچه تمام اعضای اتاق بازرگانی ایران از انتخاب حسین سلاح‌ورزی هنوز شورای عالی نظارت جلسه نهایی را برگزار نکرده است؛ اما حضور سه تن از هیئت رئیسه اتاق بازرگانی در کنار وزیر صمت نشان از این دارد که حداقل وزیر صمت با بخش خصوصی هم نظر و هم عقیده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....