تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فروردین 1401 - 11:41
کد خبر : 83390

واردات خودرو منتفی شد

واردات خودرو منتفی شد

 بورس سه‌شنبه متعادل و مثبت بود. به طوری که شاخص کل رشد ۲۶۳۳ واحدی (معادل ۰.۱۸ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۷ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد به ۵۹۹۹ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، فرآوردهای نفتی و فلزات اساسی و در بین نمادها پالایش، خودرو و شپنا بیشترین

 بورس سه‌شنبه متعادل و مثبت بود. به طوری که شاخص کل رشد ۲۶۳۳ واحدی (معادل ۰.۱۸ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۷ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۵۹۹۹ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، فرآوردهای نفتی و فلزات اساسی و در بین نمادها پالایش، خودرو و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

Loading...

حدود ۴۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شپنا و خساپا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای ومعادن و شستا داشتند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: نمایندگان مجلس در قالب طرح اصلاح قانون بیمه کارگران مصوب کردند که ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی که در انتظار بیمه هستند، ظرف ۲ سال آینده توسط صندوق بیمه تامین اجتماعی بیمه شوند.

مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران: در کنار زنجیره تولید محصولات فولادی، عرضه محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا انجام می‌شود.

طبق گزارش مدیریت ایران‌خودرو: کاهش ۶ درصدی تولید ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰/ایرانخودرو ۵۴ هزار دستگاه کمتر از وعده‌اش تولید کرد.

مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی موافقت کرد.

وزیر جهاد کشاورزی: مردم در شرایط کنونی هیچ دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی از جمله غلات و روغن در کشور نداشته باشند.

بانک مرکزی نرخ بهره بازار بین بانکی را با افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلام شده در سال گذشته، ۲۰.۳۶ درصد اعلام کرد.

سخنگوی دولت: برای چهار ماه متوالی، نرخ رشد نقدینگی کاهش یافته و ۹۶ هزار میلیارد تومان از اوراق فروخته‌شده در دولت قبل تسویه شده است.

در مطالعات انجام‌شده براساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان، ۹۳درصد خانوارهای ایرانی نفر یارانه‌بگیر هستند که از این میزان، ۳۵درصد فقیر، ۵۷درصد جزو طبقه متوسط و ۸درصد از طبقه برخوردار و ثروتمند محسوب می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از منتفی شدن مصوبه واردات خودرو خبر داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: وزیر صمت اعلام کرد سایپا و ایران‌خودرو را نمی‌توان دولتی اداره کرد و باید هرچه سریع‌تر خصوصی شوند.

طبق گزارش جدید بانک مرکزی، در ماه گذشته قیمت مسکن در تهران با جهش سنگین ۶.۲ درصدی همراه شده و از متر مربعی ۳۳ میلیون تومان به بیش از ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت هر دلار آمریکا در ادامه مسیر صعودی خود دیروز با رشد ۴۷۰ تومانی به نیمه کانال ۲۷۷۲۰ تومان رسید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: هنوز برای حل اختلاف‌ها با ایران فرصت هست.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: مذاکرات بر اساس متون قبلی در حال انجام است و هیچ متن پیش‌توافقی و هیچ متن جدیدی تحت عنوان پیش‌نویس در مذاکرات تهیه و تدوین نشده است.

العربی الجدید: یک مقام وزارت خارجه عراق اعلام کرد دفتر نخست‌وزیری این کشور تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات میان ایران و عربستان را آغاز کرده و سه مقام عراقی مأموریت تعیین زمان جدید برای دیدار مقامات دو کشور را برعهده گرفته‌اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....