تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 18:56
کد خبر : 69171

واردات ایران را چه کالاهایی تشکیل می‌ دهد؟

واردات ایران را چه کالاهایی تشکیل می‌ دهد؟

آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت حکایت از واردات ۱۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تنی کالا در ۵ ماهه ابتدای امسال دارد که بر این اساس، مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای سهم ۹۵ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. اقتصاددان: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار کالاهای وارداتی در ۵ ماهه نخست امسال را

آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت حکایت از واردات ۱۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تنی کالا در ۵ ماهه ابتدای امسال دارد که بر این اساس، مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای سهم ۹۵ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

اقتصاددان: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار کالاهای وارداتی در ۵ ماهه نخست امسال را تحلیل کرده که بر اساس آن، کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه تولید سهم ۹۵ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این آمار در پنج ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۸۱۹ هزار تن کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

به لحاظ وزنی، کالاهای واسطه‌ای ۹۳.۶ درصد، یعنی بیشترین سهم از کل واردات را به خود اختصاص داده‌اند. به طوری که در این مدت ۱۲ میلیون و ۹۳۵ هزار تن کالای واسطه‌ای به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار به کشور وارد شده که نسبت به پنج ماهه سال قبل به لحاظ وزنی ۰.۹ و به لحاظ ارزشی ۲۲.۱ درصد رشد داشته است.

سهم کالاهاس سرمایه‌ای نیز در این مدت ۱.۵ درصد بوده و در پنج ماهه نخست امسال ۲۱۱ هزار تن کالای سرمایه‌ای به ارزش بیش از دو میلیارد دلار وارد شده است. وزن این نوع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۶ درصد و ارزش آن ۱۷.۳ درصد افزایش یافته است.

در این مدت ۶۷۳ هزار تن کالای مصرفی به ارزش دو میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار به کشور وارد شده، یعنی سهم کالاهای مصرفی از کل واردات ۴.۹ درصد بوده است. وزن و ارزش کالاهای مصرفی وارد شده نیز نسبت به پنج ماهه اول سال قبل ۲۵.۶ درصد کاهش و ۱۸.۹ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....