تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مرداد 1401 - 13:14
کد خبر : 98243

نگاهی به سفر شی جین پینگ به شهر جین جوئو در شمال شرقی چین

نگاهی به سفر شی جین پینگ به شهر جین جوئو در شمال شرقی چین

شی جین پینگ در جریان این سفر از پارک جنگلی دونگ هو این شهر بازدید کرد. این پارک با مساحت ۱۱۷٫۵ هکتار در امتداد رود شیائو لینگ، رود مادر این شهر ساخته شده است. در گذشته، حوضه های رود با کمبود آب و آلودگی محیط زیست رو به رو بود، دولت محلی از سال ۲۰۱۴

شی جین پینگ در جریان این سفر از پارک جنگلی دونگ هو این شهر بازدید کرد. این پارک با مساحت ۱۱۷٫۵ هکتار در امتداد رود شیائو لینگ، رود مادر این شهر ساخته شده است. در گذشته، حوضه های رود با کمبود آب و آلودگی محیط زیست رو به رو بود، دولت محلی از سال ۲۰۱۴ با اتخاذ تدابیر گوناگون وضعیت محیط زیست را بهبود بخشیده و اکنون این منطقه به یک پارک جنگلی تبدیل شده است.

محیط زیست مطلوب گنجینه ارزشمندی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است. رهبر چین بارها بر این موضوع تاکید کرده است.

وی در ماه مه سال ۲۰۱۶ هنگام بازدید از پارک جنگلی ملی شی شویی در استان هه لونگ جیانگ تاکید کرد که حفاظت از محیط زیست دارای اهمیت راهبردی است. در سال ۲۰۱۸ نیز در هنگام بازدید از دریاچه چاگان استان جی لین گفت: باید حفظ محیط زیست را در اولویت قرار داد و بر توسعه سبز پایبند بود.

منطقه شمال شرقی قبل از دهه ۹۰ قرن گذشته، از پایگاههای مهم صنعتی چین بود و وضعیت اقتصادی خوبی داشت اما به دنبال تعمیق اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز، رشد اقتصادی این منطقه از مناطق ساحلی شرقی کشور عقب افتاد و به این ترتیب، دولت چین راهبرد احیای پایگاههای قدیمی صنعتی در منطقه شمال شرقی را مطرح کرد.

شی جین پینگ رییس جمهور چین در پارک جنگلی دونگ هو هنگام گفت و گو با مردم محلی نیز اشاره کرد: روند حاکم بر مدرنیزاسیون چین، ایجاد رفاه عمومی برای همه مردم است و نه به ثروت رساندن یک عده معدود. پس از هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در سال ۲۰۱۲، کمیته مرکزی حزب به تعمیق پیشبرد راهبرد توسعه شمال شرقی پرداخته است. وی تاکید کرد: باید ضمن ادامه اجرای مطلوب این راهبرد، به تسریع تعدیل ساختار صنعتی پرداخت تا با اصلاحات و توسعه عصر سازگار باشد. ما از توسعه منطقه شمال شرقی اطمینان کامل داریم.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....