تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 - 16:52
کد خبر : 160647

نفس راحت گردشگران با اتمام آزادراه قزوین – رشت

نفس راحت گردشگران با اتمام آزادراه قزوین – رشت

اقتصاددان :  تمام شد !آن ساعت‌ها معطلی و گرفتار آمدن در ترافیک های سنگین و مدام این مسیر تمام شد، همه آن درگیری ها و بی قراری های مسافران در همهمه بوق های ممتد و ناخوشی مردمان بومی منطقه گرفتار در این شلوغی‌های ناخواسته تمام شد و گره کور آزادراه قزوین – رشت باز شد.

اقتصاددان :  تمام شد !آن ساعت‌ها معطلی و گرفتار آمدن در ترافیک های سنگین و مدام این مسیر تمام شد، همه آن درگیری ها و بی قراری های مسافران در همهمه بوق های ممتد و ناخوشی مردمان بومی منطقه گرفتار در این شلوغی‌های ناخواسته تمام شد و گره کور آزادراه قزوین – رشت باز شد.

 سالها این مسیر چون استخوان در گلو موجب رنج مسافران وگردشگران و بیش و پیش از آن مردمان منطقه شده بود که با هر تعطیلات و هر آخر هفته ای که هوا اندکی خوب می نمود آسایش و آرامششان به باد رفته و در این بین مسافرانی که در هر سفر با اعصابی خراشیده و رو به انفجار در ترافیکهایی که گاه ۳۰ ساعت و بیشتر هم به طول می انجامید،در همان آغاز راه، لذت سفر به کامشان تلخ می شد.

اما اینک با انجام بخش منجیل – رودبار محور آزادراهی قزوین – رشت نه تنها گره مسیر تجاری ، مسافری و ترانزیتی شمال گشوده شد بلکه مردمان محلی و بومی که از این گیر و ترافیک مدام و عدم دسترسی به خدمات و حتی خانه هایشان و نیز خدمات اورژانسی مناسب راه خلاصی برای خود نمی دیدند اینک بهتر قدر این تلاش و خدمت را می دانند.

آزاد راه قزوین – رشت از مهمترین محورهای جاده‌ای کشور و بخشی از کریدور شمال – جنوب به عنوان کوتاهترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین ۲ قاره آسیا و اروپاست که می رود از نوروز امسال با بهره برداری امروز رئیس جمهوری از آن ، زیر بار ترافیک برود.

آزادراه منجیل – رودبار بخشی از کریدور شمال – جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط پایتخت و استان‌های همجوار به خطه سبز ایران زمین گیلان است که با انجام آن گلوگاه ترافیکی آزادراه تهران – رشت در محدوده شهر رودبار رفع شده است و ضمن فراهم کردن سفری امن و آرام توام با آسایش خیال برای مسافران و گردشگران ، خود فرصتی برای رونق اقتصادی و تجاری و گردشگری این خطه خواهد بود.

در واقع تکمیل آزاد راه قزوین – رشت نه تنها آرزوی گیلانیان، بلکه آرزوی همه مسافران و گردشگرانی بود که در هر سفر به خطه ساعت‌ها در ترافیک‌های سنگین، ملال‌آور و طولانی این مسیر در راه می ماندند و اینک با تکمیل این پروژه بزرگ از همه آنها رهایی می یابند.

دولت مردمی و انقلابی سیزدهم ثابت کرد که در تحقق وعده‌ها صادق است؛ تکمیل آزاد راه قزوین – رشت نیز یکی از وعده‌های دولت سیزدهم بوده که با اختصاص اعتبارات قابل توجهی تکمیل شد.

آزاد راه قزوین – رشت چند سالی نیمه به حال خود رها شده بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تاکید رئیس‌جمهوری بر تکمیل پروژه‌های ملی نیمه تمام و با تدبیر و پیگیری های مستمر استاندار گیلان؛ باقیمانده پروژه آزاد راه به انجام رسید.

اسدالله عباسی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال برای ۱۱ کیلومتر آزاد راه قزوین _ رشت هزینه شده است، افزود: افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال فقط طی ۲ سال اخیر برای این مسیر هزینه شده است.

این پروژه نیمه کاره نه تنها مشکلاتی برای مسافران به لحاظ بار ترافیکی ایجاد می‌کرد بلکه موجب بروز مسائل عدیده ای برای شهروندان لوشان، رودبار، منجیل و رستم‌آباد به ویژه در ایام تعطیلات شده بود.

بهره‌برداری از هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین – رشت در آستانه سال جدید خبر خوشی است که موجب شادمانی گیلانیان و سایر هموطنان می شود؛در این رابطه برخی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز خوشحالی از تکمیل این آزاد راه معتقدند باید سالها قبل این پروژه به انجام می رسید و اینک این تلاش دولت بسیار ارزشمند است.

 

تکمیل آزاد راه قزوین – رشت و خوشحالی مردم

محمدرضا شوقی از شهروندان رودباری با قدردانی از دولت سیزدهم برای تکمیل آزاد راه قزوین – رشت و افتتاح آن در آستانه سال جدید این اقدام را موجب کاهش مشکلات مردم این شهرستان دانسته و گفت: ترافیک چند کیلومتری در ورودی رودبار به ویژه در تعطیلات از مشکلات جدی این پروژه رها شده بود که عذاب آور و همیشگی شده بود.

وی افزود: مشکلات ناشی از ترافیک نه تنها مردم شهرستان رودبار بلکه شهروندان لوشان، منجیل و رستم آباد را نیز از زندگی در این منطقه بیزار کرده بود اما با تکمیل آزاد راه قزوین – رشت مطمئنا دیگر شاهد این حجم ترافیک و مسائل بسیار و پیوسته ناشی از آن نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: این ترافیکهای سنگین به حدی بود که چه بسیار موارد و مواقع اورژانسی امکان خدمات رسانی به مردم نبود و اورژانس و یا آتش نشانی به موقع نمی رسیدند.

شوقی با تشریح بخشی از مشکلات مربوط به پروژه رها شده آزاد راه رشت – قزوین برای مردم منطقه رودبار گیلان افزود: مسافت منجیل تا رودبار در حالت عادی پنج دقیقه است اما مردم برای تردد در این مسیر گاهی چهار تا پنج ساعت وقت می‌گذاشتند.

وی با اشاره به خوشحالی مردم رودبار از تکمیل پروژه آزاد راه قزوین – رشت اظهار کرد: دولت سیزدهم به وعده‌ای که برای تکمیل این پروژه ملی داده بود، عمل کرد و از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

سینا خورشیدی ساکن تهران هر بار برای سفر به زادگاهش گیلان باید مسیر آزاد راه قزوین – رشت را طی کند؛ او که از خبر افتتاح هشت کیلومتر آزاد راه قزوین – رشت بسیار خوشحال است، به خبرنگار ایرنا گفت: از اینکه برای سفر نوروزی به گیلان شاهد مشکلات ترافیکی نخواهم بود، و آن ترافیک های عذاب آور را تحمل نمی کنم ،خوشحالم.

وی با یادآوری ترافیک سنگین داخل شهر رودبار در هر بار سفر خود به گیلان اضافه کرد:این افتتاح برای مردم منطقه و مسافران بسیار اهمیت دارد و لذت بخش است.

 

خورشیدی ادامه داد: با تکمیل این پروژه بزرگ در زمان و مصرف سوخت هم صرفه‌جویی شده و این هم به نفع مسافران و گردشگران است.

امین بشارتی از شهروندان گیلان با ابراز خرسندی از تکمیل پروژه آزاد راه قزوین – رشت و افتتاح آن اظهار کرد: تکمیل این طرح ملی که سال‌ها به حال خود رها شده بود؛ برای مردم این استان از جمله مسافرانی که این خطه را برای سفر انتخاب می‌کنند، خبر بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: این موضوع به گردشگران کمک می‌کند تا با آرامش و راحتی خیال به استان سفر کنند و دسترسی ها به گیلان تسهیل و گردشگری رونق یابد.

ناظر نظرپور هم از اهالی رودبار هم گفت : به دلیل شرایط بد و طولانی این ترافیک ها آنقدر فضا و حال مردم و مسافران بد می شد که گاه در طول ترافیک آنها با هم درگیر شده و دعوا می کردند.

محمد سمیعی هم افزود : مریضی داشتم که برای رساندنش به اورژانس نزدیک ۵ ساعت در ترافیک ماندم و وقتی به بیمارستان رساندمش تشنج کرد و حال وخیمی یافت و کم نبودند بیمارانی که در این مسیر به دلیل همین ترافیک ها جان باختند.

این شهروند گفت : اما دیگر اینگونه نخواهد شدو با راه اندازی مسیر به عنوان یک نیاز اساسی این محدوده ، رونق برای استان و منطقه همراه با آرامش و نفسی راحت برای مسافران در پی خواهد داشت.

پروژه احداث هشت کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین در محدوده منجیل- رودباربا اهتمام دولت سیزدهم به ایستگاه پایانی و مقصد رسید که بهره برداری از آن در آستانه نوروز توسط رییس جمهوری هدیه و عیدی دولت به مردم ایران زمین است تا تردد مردم در مسیر شمال تسهیل و معضل ساعت‌ها ترافیک این محدوده برطرف شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....