تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1400 - 21:06
کد خبر : 53825

نفت در مسیر بزرگترین افت هفتگی در ماه های اخیر

نفت در مسیر بزرگترین افت هفتگی در ماه های اخیر

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر به توافق رسیدن اوپک پلاس برای افزایش تولید که باعث ایجاد نگرانی از مازاد عرضه شد، قیمت نفت روز جمعه هم سقوط کرد. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، از آنجا که افزایش احتمالی عرضه از سوی اوپک پلاس باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شد، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت و در

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر به توافق رسیدن اوپک پلاس برای افزایش تولید که باعث ایجاد نگرانی از مازاد عرضه شد، قیمت نفت روز جمعه هم سقوط کرد.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، از آنجا که افزایش احتمالی عرضه از سوی اوپک پلاس باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شد، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین سقوط هفتگی حداقل از ماه می قرار گرفت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر ۳۷سنت کاهش یافت و به ۷۳دلار و ۱۰سنت در هر بشکه رسید که در مسیر ثبت سقوط ۳٫۲درصدی هفتگی پس از افت قیمت برای دو روز متوالی قرار گرفت. این بزرگترین سقوط هفتگی برنت از ماه می خواهد بود.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آگوست با ۳۵سنت کاهش به قیمت ۷۱دلار و ۳۰سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت و احتمالا افت ۴درصدی هفتگی را ثبت کند که بزرگترین سقوط هفتگی آن از ماه مارس است.

لازم به ذکر است که مذاکرات در خصوص سیاست‌گذاری عرضه میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، در ماه جاری پس از مخالفت امارات متحده عربی برای تمدید محدودیت‌های تولید تا پایان سال ۲۰۲۲، بدون توافق باقی ماند.

اخبار منتشر شده از سوی رویترز نشان داد که عربستان و امارات در هفته جاری تا حدودی به توافق دست یافتند که باعث می‌شود مسیر برای نهایی شدن توافق اوپک پلاس که ممکن است به زودی نفت بیشتری را به بازار عرضه کند، باز شود.

اوپک روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سال آینده به حدود ۱۰۰میلیون بشکه در روز برسد که عمدتا به دلیل رشد تقاضا از سوی ایالات متحده، چین و هند خواهد بود.

گزارش‌های ارائه شده نشان داد که میزان تولید اوپک در ماه ژوئن روزانه ۵۹۰هزار بشکه افزایش یافت و به ۲۶٫۰۳میلیون بشکه در روز رسید.

Capital Economics در یادداشتی نوشت: “تولید باید در ماه جولای به دلیل سهمیه بیشتر افزایش یابد و ما انتظار داریم که قیمت‌های بالا حتی بدون توافق رسمی برای تولید، انگیزه بیشتری را برای تولید این گروه ایجاد کند.”

از آنجا که افزایش موجودی بنزین در هفته‌ای که شامل تعطیلات چهارم جولای نیز می‌شود (زمانی که رانندگی معمولا افزایش پیدا می‌کند)، باعث ایجاد نگرانی‌های جدید از وضعیت تقاضا شده، کاهش قابل توجه ذخایر نفت خام ایالات متحده کمکی به حمایت از قیمت‌ها نکرده است.

در تحقیقات JPM Commodities اعلام شد که انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در ماه جولای و آگوست تقریبا ۱٫۷درصد پایین‌تر از سطح سال ۲۰۱۹ باشد.

JPM اظهار کرد: “ما فکر می‌کنیم که با سرد شدن هوا در نیمکره شمالی و پشت سر گذاشتن فصل اوج سفرها، جبران تقاضای از دست رفته هنوز زمان‌بر خواهد بود.”

با این حال، کارگزاری‌ها پیش‌بینی خود برای قیمت برنت به طور متوسط ۷۶دلار در هر بشکه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ و ۸۰دلار در هر بشکه برای سه ماهه چهارم سال جاری حفظ کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....