تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 12:07
کد خبر : 72242

نظر متفاوت دو نماینده مجلس درباره دور هشتم مذاکرات وین

نظر متفاوت دو نماینده مجلس درباره دور هشتم مذاکرات وین

بورس دیروز هم توانست صعود قابل قبولی را ثبت کند. به طوری که شاخص کل با رشد ۲۶.۵ هزار واحدی (معادل ۲ درصد) و شاخص هم‌وزن هم با رشد ۱.۲ درصدی همراه شدند. ارزش معاملات خرد به ۴۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع شیمیایی‌ها، فلزات و خودروسازان و در بین نمادها پالایشی یکم، دارا یکم

بورس دیروز هم توانست صعود قابل قبولی را ثبت کند. به طوری که شاخص کل با رشد ۲۶.۵ هزار واحدی (معادل ۲ درصد) و شاخص هم‌وزن هم با رشد ۱.۲ درصدی همراه شدند.

ارزش معاملات خرد به ۴۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع شیمیایی‌ها، فلزات و خودروسازان و در بین نمادها پالایشی یکم، دارا یکم و فملی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها بالاخره دوباره در سمت فروش فعال‌تر شدند و خروج پول ۲۵۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای اتکای و شاوان بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات و شیمیایی و نمادهای شتران و بپاس داشتند.

بنا به اطلاعات موجود در سایت بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در حالی به ۲۱.۰۸ درصد رسیده است که در یک سال گذشته سقف آن ۲۱.۰۹ درصد بوده و طی هفته گذشته رشد بسیار اندکی را تجربه کرده است.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها بر رعایت نرخ ۱۰ تا ۱۸ درصدی سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار تاکید کرده است.

براساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است، مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار فعلا بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است./ از این پس شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو تکلیف و اختیاری ندارد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس:‌ اصلاحات ساختاری که مدنظر بود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کمتر دیده می‌شود./ شفافیت در لایحه بودجه سال جاری به نسبت سال گذشته کاهش داشته و باید با تغییراتی که در مجلس اعمال خواهد شد شفافیت این لایحه افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس: هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح نشده است.

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران: میزان مصرف گاز در بخش خانگی به حدود ۵۶۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده که تقریباً ۶۰ درصد از کل مصرف گاز کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه به رئیس جمهور اعلام کرد در دو ماهه آخر سال امکان پرداخت حقوق به دلیل کافی نبودن اعتبار دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود ندارد.

همتی می‌گوید که در عرض دو سال میزان درآمدهای نفتی حدود ۸۵ درصد افت کرده و در برخی ماه‌های سال ۹۹ میزان صادرات نفت حتی به ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است./ رئیس کل سابق بانک مرکزی اما می‌گوید شرایط در سال جاری قدری بهتر شده و در سه ماه ابتدایی سال به اندازه ۷۰ درصد کل سال ۹۹ درآمد نفتی وصول شده است. با این حال این رشد درآمد نفت و گاز در ۱۴۰۰ را همتی نه کار دولت روحانی و نه کار دولت رئیسی نمی‌داند.

با وجود آنکه از حدود یک ماه قبل مسئولان وزارت راه و شهرسازی صحبتهایی درخصوص برنامه‌ریزی برای امکان ثبت نام تمامی افراد مجرد بالای ۱۸ سال در طرح نهضت ملی مسکن داشتند، هنوز این موضوع در شورای عالی مسکن مصوب نشده است.

همه مرزهای زمینی ایران با کشورهای همسایه بسته شد.

آمار رسمی مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در کشور به ۱۴ نفر رسید.

قیمت دلار دیروز با افت ۳۰۰ تومانی به ۲۹۸۵۰ تومان (در معاملات شبانه) رسید.

دیروز همزمان با افت قیمت سکه امامی به کف کانال ۱۳ میلیون تومان، قیمت سکه بورسی وارد کانال ۱۲ میلیون شد و با افت ۱.۵ درصدی به ۱۲میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید.

عباس زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای رسیدن به توافق در این دوره از مذاکرات امیدوارم.

ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: در دور هشتم مذاکرات وین قطعا همه مباحث تمام نمی‌شود.

اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی: ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد انجام دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....