تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 20:37
کد خبر : 135605

نسبت قیمت مسکن به درآمد در کشورهای جهان

نسبت قیمت مسکن به درآمد در کشورهای جهان

  داود کلهر، کارشناس بخش مسکن با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : براساس اطلاعات منتشر شده توسط بخش تحقیقات statista در ماه مه ۲۰۲۳،  نسبت قیمت مسکن به درآمد در هلند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۴۶٫۱ واحد بود که این کشور را به یکی از کشورهایی در سراسر جهان تبدیل

 

داود کلهر، کارشناس بخش مسکن با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

براساس اطلاعات منتشر شده توسط بخش تحقیقات statista در ماه مه ۲۰۲۳،  نسبت قیمت مسکن به درآمد در هلند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۴۶٫۱ واحد بود که این کشور را به یکی از کشورهایی در سراسر جهان تبدیل کرد که در سال‌های اخیر قیمت مسکن بیشترین افزایش را نسبت به درآمد داشته است. این نسبت توسعه مقرون به صرفه بودن مسکن را اندازه گیری می کند و با تقسیم قیمت اسمی مسکن بر درآمد اسمی سرانه محاسبه می شود، با سال ۲۰۱۵ به عنوان سال پایه زمانی که شاخص به ۱۰۰ رسید. برای مثال، ارزش شاخص ۱۲۰ به معنای آن قیمت مسکن است. رشد از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰ درصد از رشد درآمد پیشی گرفته است. به طور کلی، قیمت مسکن در بیشتر کشورها سریعتر از درآمد رشد کرد.

هلند در کانون توجهات:

قیمت خانه‌ها در استان‌های مختلف هلند بسیار متفاوت است، به طوری که اوترخت، هلند شمالی و هلند جنوبی گران ترین استان ها برای خرید خانه هستند . در اوترخت، میانگین قیمت خانه دو برابر قیمت یک ملک قابل مقایسه در مقرون به صرفه ترین استان، درنته بود.

قیمت ها در هلند چقدر افزایش یافته است؟

اگرچه قیمت املاک مسکونی در هلند از سال ۲۰۱۴ روند صعودی داشته است، در ژانویه ۲۰۲۲، افزایش سالانه قیمت مسکن  به ۲۱ درصد رسید. پیش‌بینی می‌شود در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، رشد قیمت مسکن ادامه یابد، البته با سرعت کمتر.

نسبت قیمت مسکن  به درآمد استرالیا ۲۰۱۸-۲۰۲۱
منتشر شده توسط بخش تحقیقات مسکن در  ژوئیه ۲۰۲۳
نسبت قیمت مسکن به درآمد در استرالیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، ۱۲۰٫۶ درصد بود. این نسبت، که از تقسیم قیمت اسمی خانه بر درآمد اسمی سرانه محاسبه شد، نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافت. نسبت قیمت به درآمد را می توان برای اندازه گیری مقرون به صرفه بودن مسکن در یک منطقه خاص مورد استفاده قرار داد. روند مشابهی برای نسبت  قیمت مسکن به اجاره در همان دوره مشاهده شد.

حباب ملک

در دهه گذشته بحث های قابل توجهی در مورد اینکه آیا استرالیا در یک حباب دارایی است یا خیر، وجود داشته است. حباب ملک به افزایش شدید قیمت ملک اشاره دارد که با درآمد و قیمت اجاره نامتناسب است و به دنبال آن کاهش می یابد. در استرالیا، افزایش قیمت مسکن بدون شک برای بسیاری از صاحبان خانه بالقوه مشکل بوده است. در کنار میانگین قیمت مسکن، میانگین ارزش وام های مسکن معوق در منازل مسکونی نیز در ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است.

مقرون به صرفه بودن مسکن

مقرون به صرفه بودن مسکن در ایالت ها و مناطق مختلف استرالیا متفاوت است. در سال ۲۰۲۱، میانگین ارزش خانه های مسکونی در سیدنی در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ استرالیا بالاترین میزان بود.هزینه های مسکن برای صاحبان خانه های استرالیایی با وام مسکن حدود ۱۶ درصد از درآمد خانوار در سال مالی ۲۰۱۸ بود. این سهم برای اجاره کنندگان املاک خصوصی در همان دوره بیشتر بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....