تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 12:09
کد خبر : 145420

نبض بازار طلا تند شد

نبض بازار طلا تند شد

در شرایطی که احوال خاورمیانه در روزهای جنگ حماس و اسرائیل مساعد نیست‌، قیمت دلار و سکه در بازار امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه تا حدودی اصلاح شدند. اقتصاددان: خاورمیانه از ۱۵ مهرماه همزمان با آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در نوار غزه به انبار باروت تبدیل شده و با گذشت ۲۶ روز از

در شرایطی که احوال خاورمیانه در روزهای جنگ حماس و اسرائیل مساعد نیست‌، قیمت دلار و سکه در بازار امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه تا حدودی اصلاح شدند.

اقتصاددان: خاورمیانه از ۱۵ مهرماه همزمان با آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در نوار غزه به انبار باروت تبدیل شده و با گذشت ۲۶ روز از آغاز این جنگ، همچنان زمان دمیدن بر شیپور آتش‌بس نامعلوم است.

به‌ عبارت‌ دیگر عمده‌ای از کارشناسان درباره پس‌لرزه‌های چنین جنگ‌هایی در خاورمیانه هشدار داده و می‌گویند احتمال وقوع جنگی فراگیر بسیار زیاد است؛ فراگیر شدن جنگی که حالا، اخباری نظیر حملات انصارالله یمن به اسرائیل یا سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در روز جمعه (سوم نوامبر، ۱۲ آبان) و احتمال ورود حزب الله به میدان، می‌تواند گواه آن باشد.

با وجود رخداد جنگ در غزه، رفتار معامله گران ارز و طلا در بازار تهران در ۲۶ روز گذشته، متفاوت بوده است. در بازار امروز چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه قیمت دلار در تهران برخلاف روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. آن‌طور که بازیگران ارزی مدعی بودند هر برگ اسکناس آمریکایی امروز با ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در نیمه ظهر امروز دوباره در سراشیبی افتاد و تا ۵۱ هزار و ۳۲۰ تومان پایین آمد. اما عصر امروز قیمت دلار در حدود ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید که با وجود رشد نسبت به ساعات ظهر امروز، در مقایسه با روز قبل ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان افت کرده بود.

البته قیمت دلار در بازار ارز هرات امروز با گپ مثبت باز شد و ۲۰۰ تومان بالاتر از روز قبل راهی بازار شد؛ اما در نیمه دوم معاملات نقدی امروز نسبت به‌روز قبل رنج شد و با ۵۱ هزار و ۲۰۰ معامله شد. در کنار هرات، امروز نرخ حواله درهم نیز نسبت به‌روز قبل ثابت ماند و با ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

معامله‌گران فنی باور دارند که در حال حاضر قیمت دلار بین ۵۱ هزار و ۳۰۰ تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان یک مثلث تشکیل داده و از هر طرف شکسته شود می‌تواند در آن جهت نوسان دهد. به باور فعالان بازار اگر قیمت دلار بالای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد مقاومت مهم بعدی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

برخی از معامله‌گران می‌گفتند در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که معامله‌گران در انتظار اخبار دقیق‌تر و کامل‌تری هستند که تکلیف بازار ارز را روشن‌تر کند. عده‌ای دیگر معتقد بودند بازار ارز تهران به محل طناب‌کشی بازارساز و اخبار و سیگنال‌های منفی تبدیل شده است.

در بازار طلا هم قیمت اونس طلا روز گذشته تا ۲۰۰۹ بالا رفت؛ اما دوباره به کانال ۱۹۹۰ دلار برگشت و با ۱۹۹۵ دلار به فروش رسید. در بازار امروز هم شیب نزولی قیمت طلای جهانی بیشتر شد و اونس طلا در زمان‌نگارش این گزارش در حدود ۱۹۸۰ دلار قرار داشت.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلای ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان رشد کرد؛ اما در زمان‌نگارش این گزارش قیمت طلا با رشد تقریباً ۹ هزارتومانی نسبت به‌روز قبل بر روی ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه ۹ آبان هم‌زمان با رشد قیمت دلار تا سطح ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیشروی کرد؛ اما در عصر امروز با تا کاهش ۱۰۰ هزارتومانی در حدود ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....