تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 12:59
کد خبر : 65386

مهمترین اخبار و ضرورت استقرار امر به معروف و نهی از منکر

مهمترین اخبار و ضرورت استقرار امر به معروف و نهی از منکر

💢 مهمترین اخباری که این روزها نمیتوان نسبت به آن ها بی تفاوت بود : ۱ ) وضع معیشت مردم و تورم ۶۰ درصدی ۲ ) تامین مسکن و آموزش بعد از تامین امنیت از وظایف دولت ؛ مقرر در قانون اساسی و به محاق رفتن آنها. ( اصول سی و یکم ، سوم و

💢 مهمترین اخباری که این روزها نمیتوان نسبت به آن ها بی تفاوت بود :

۱ ) وضع معیشت مردم و تورم ۶۰ درصدی

۲ ) تامین مسکن و آموزش بعد از تامین امنیت از وظایف دولت ؛ مقرر در قانون اساسی و به محاق رفتن آنها. ( اصول سی و یکم ، سوم و یکصد و هفتاو ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران )

۳ ) اقتصاد همچنان بر پایه صادرات نفت و نیم نگاهی به جهش تولید ؛ حال آنکه امروزه در عرصه بین الملل ؛ پیشرفت علم و تکنولوژی مناسبات خوبی را برای تولید بهینه با قیمت های رقابتی مهیا نموده و همه تولید کننده هستند. مهم تولید محصول با کیفیت و پر کشش است.
برای کشورهایی مثل ایران ؛ ورود به عرصه رقابتی و تخصصی تولید که هزینه های زود هنگام آن بیش از منافع آتی آن است باید در اولویت بعدی نسبت به تجارت باشد .
سیاستهای کلان باید در جهت تجارت و روابط بین الملل باشد .تا دیر نشده بعد از اقتصاد مقاومتی بجای گام در تولید و جهش تولید *باید سیاست ها در تجارت و آموزش صادرات و فروش محصولات کشورهای تولید کننده و تجارت فراسرزمینی تنظیم شود.*

۴ ) تعیین تکلیف نهایی سیاستهای هسته ای ، برجام ، fatf و تاثیر آن بر مناسبات تجاری

۵ ) عدم توجه کافی دولت مردان به پنانسیل و ارز آوری بازارهای جدید و مبتنی بر فضای دیجیتال از جمله رمز ارزها

۶ ) عدم اهتمام به شایسته سالاری در انتصابات ، پرهیز از تضاد منافع ، عدم برخورد قاطع با برخی مفسدین جامعه ، عدم پاک سازی برخی عناصر و کارکنان فاسد و عدم برنامه ریزی منسجم برای مقابله اثربخش با اطاله دادرسی ها و استقرار مناسب شفافیت

۷ ) تحولات و اتخاذ تدابیر سیاسی جدید در دولت مردان کشورهای همجوار خصوصا آذربایجان ، ترکیه و افغانسان ( طالبان ) و تاثیر آن بر ایران

۸ ) سهل انگاری در نحوه تنظیم متن برخی مکاتبات مهم اداری از جمله بخشنامه معاونت محترم وزیر آموزش و پرورش درخصوص تدارک سازو کار تخصیص کمک های آموزشی به دانش آموزان محروم و در غالب صدور بخشنامه ای که تداعی بخش مفهوم اعمال سیاست تبعیض آمیز با عنوان اعطای تبلت به دانش آموزان سید است.
بهتر آن بود که دولت مردان برای مواجه با این مشکل و رفع نیاز دانش آموزان به ابزار ارتباطی مثل تبلت ، با برنامه ریزی برای خرید و سفارش کلی و گلوبال و برخورداری از تخفیفات قابل توجه و تخصیص این تخفیفات به دانش آموزان محروم ؛ این تهدید را به فرصت تبدیل می نمودند.

مشابه این موضوع شاهد آپارتاید اقلیمی در تهران و شهرهای بزرگ هستیم . شهرداریها برای تامین منابع مالی خود به بهانه مبارزه با آلودگی هوا و روان سازی ترافیک اقدام به وضع طرح های ترافیکی در شهر میکنند و به دنبال آن با فروش مجوز ورود به محدوده طرح نتنها رسالت و هدف اولیه طرح را مخدوش میکنند بلکه ضمن تامین مخارج خود از جیب مردم به شدت در فشار و تورم زده ، اقدام به استقرار آپارتاید اقلیمی و شکاف عمیق بین قشر مرفه و ضعیف جامعه و احساس نا رضایتی مردم می نمایند.

“استقرار رویکرد علمی در حل مشکلات ، شایسته سالاری و فراگیری فریضه شرعی امر به معرف و نهی از منکر در چارچوب گروه های تخصصی و کارکرد امروزی ؛ از جمله ضرورت های گذار از مشکلات این روزهای جامعه ایرانی است.”

مجید اسمعیل خان طلایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....