تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 21:10
کد خبر : 129716

مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی تمدید شد

مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی تمدید شد

بر اساس مجوز امروز شورای عالی هماهنگی سران قوا، مهلت قانونی تسلیم اظهارنامه صاحبان مشاغل تمدید شد.   اقتصاددان :  سخنگوی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جلسه شورای هماهنگی سران قوا از تمدید ۱۰روزه مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خبر داد. سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: بعد از تعامل بسیار مثبت سازمان امور مالیاتی

بر اساس مجوز امروز شورای عالی هماهنگی سران قوا، مهلت قانونی تسلیم اظهارنامه صاحبان مشاغل تمدید شد.

  اقتصاددان :  سخنگوی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جلسه شورای هماهنگی سران قوا از تمدید ۱۰روزه مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خبر داد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: بعد از تعامل بسیار مثبت سازمان امور مالیاتی و اصناف در یک ماه گذشته، در راستای همراهی و همدلی بیشتر، مهلت قانونی تسلیم اظهارنامه صاحبان محترم مشاغل با کسب مجوز از سوی شورای‌عالی هماهنگی سران قوا، به‌مدت ۱۰ روز تمدید شد.

پیش از این اتاق اصناف ایران پس از برگزاری جلسه با رییس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود که در این جلسه برخی موارد از جمله تمدید ۱۰ روزه مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی مورد تفاهم قرار گرفته بود.

با این وجود اعلام شد که تمدید ۱۰ روزه این مهلت نیاز به حکم قانونی دارد. به عبارت دیگر این درخواست باید در مجلس شورای اسلامی و یا شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب می‌رسید.

مهلت اظهارنامه مالیاتی در هر سال

همه ساله، صاحبان مشاغل یا همان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی و شرکت‌ها می‌بایست، حساب سود و زیان و درآمد خود را در قالب یک اظهار نامه، تقدیم اداره مالیات نمایند که به این صورت از تعیین مالیات، روش خود اظهاری، گفته می‌شود.

اما نکته‌ای که در این بین، بسیار حائز اهمیت است، آن است که این اظهار نامه‌های مالیاتی، باید در مهلت قانونی تعیین شده، ارسال شود؛ در غیر این صورت، برای شخص حقیقی یا حقوقی مشمول مالیات بر درآمد، جریمه در پی خواهد داشت.

به طور معمول، هر ساله، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، زمان ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی، برای اشخاص حقیقی، تا ۳۱ خرداد ماه هر سال مالیاتی و زمان ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، در صورتی که پایان سال مالی آنها اسفند ماه باشد، تا پایان ۳۱ تیر ماه خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....