تاریخ انتشار : جمعه 4 تیر 1400 - 21:12
کد خبر : 51330

مقصر اصلی ظهور ابربدهکاران

مقصر اصلی ظهور ابربدهکاران

علی حیدری، کارشناس مالی نیز گفت: سیستم بانکی کشور نیازمند اصلاح ساختاری است تا فعالیت ها در مسیر درست و شفاف انجام شود. وی با بیان اینکه هرم مدیریت در کشورهای دنیا از بالا رو به سمت پایین است و در در قله آن سیاست گذاران (حاکمیت، دولت و فدرال) در راس هرم مدیریت قرار دارند

علی حیدری، کارشناس مالی نیز گفت: سیستم بانکی کشور نیازمند اصلاح ساختاری است تا فعالیت ها در مسیر درست و شفاف انجام شود.

وی با بیان اینکه هرم مدیریت در کشورهای دنیا از بالا رو به سمت پایین است و در در قله آن سیاست گذاران (حاکمیت، دولت و فدرال) در راس هرم مدیریت قرار دارند گفت: در بخش اقتصادی سیاست گذاران «بانک ها، نهادهای پولی و مالی» در این هرم جایگاه دوم را دارند که این موضوع در همه دنیا به این شیوه است.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  وی در ادامه گفت: در جایگاههای بعدی شاغلین، کارمندان و فعالان اقتصادی در این هرم هستند که در نهایت در انتهای هرم مردم عادی هستند.

حیدری تصریح کرد: ۳ جایگاه پایین هرم همواره در فعالیت های خود معمولا به نوک قلعه و سیاست گذاران اقتصادی بازخورد نشان می دهند بنابراین اگر سیستم بانکی به هر دلیلی مسیر را اشتباه برود بازخورد آن به سبک سیاست گذاریهای کلان در حیطه بانکی است که از نوک قلعه تعریف شده است.

شفافیت در عملکرد بانک ها و جلوگیری از فساد در گرو اصلاح ساختارهای بانکی است. بنابراین گام اول در این مسیر خروج بانک ها از مدیریت دولتی، به رسمیت شناساندن استقلال بانک مرکزی و افزایش سطح نظارت ها و ایجاد قوانین درست است

وی با بیان اینکه پرداخت وامهای نجومی از سوی بانک ها و ظهور ابر بدهکاران بانکی ناشی از اجرای اوامر از پایین به بالاست(تبعیت شعب بانکی از سیاست گذاری های بانک مرکزی) است گفت: شفافیت در عملکرد بانک ها و جلوگیری از فساد در گرو اصلاح ساختارهای بانکی است. بنابراین گام اول در این مسیر خروج بانک ها از مدیریت دولتی، به رسمیت شناساندن استقلال بانک مرکزی و افزایش سطح نظارت ها و ایجاد قوانین درست است در چنین شرایطی اگر قوانین اصلاح نشود بانک ها از دستورالعمل بانک مرکزی تبعیت می کنند که بانک مرکزی نیز خود استقلال ندارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....