تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 20:44
کد خبر : 138457

معاون بایدن از آمادگی‌اش برای جانشینی گفت

معاون بایدن از آمادگی‌اش برای جانشینی گفت

  اقتصاددان :  معاون بایدن درباره آمادگی خود برای ریاست‌جمهوری، به آسوشیتدپرس گفت: شرایط جو بایدن خوب است، بنابراین کار به آنجا نمی‌کشد. اما اجازه دهید این را نیز تذکر بدهم که هر معاون رئیس‌جمهوری می‌داند که وقتی سوگند یاد می‌کند باید کاملاً در مورد مسئولیتی که ممکن است مجبور باشد برعهده بگیرد، آگاه باشد.

  اقتصاددان :  معاون بایدن درباره آمادگی خود برای ریاست‌جمهوری، به آسوشیتدپرس گفت: شرایط جو بایدن خوب است، بنابراین کار به آنجا نمی‌کشد. اما اجازه دهید این را نیز تذکر بدهم که هر معاون رئیس‌جمهوری می‌داند که وقتی سوگند یاد می‌کند باید کاملاً در مورد مسئولیتی که ممکن است مجبور باشد برعهده بگیرد، آگاه باشد.

کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه در خاشیه یک نشست منطقه‌ای در جاکارتای اندونزی نگرانی‌ها در مورد پیر شدن بایدن را رد کرد و گفت: «من هر روز [بایدن] را می‌بینم. زمان قابل توجهی با هم در دفتر بیضی کاخ سفید می‌گذرانیم من شاهد هستم که او چگونه توانایی در درک مسائل و حل مسائل پیچیده به گونه‌ای عمل کرده که هیچ کس دیگری نمی‌تواند مثل او تصمیمات هوشمندانه و مهم از طرف مردم آمریکا بگیرد.

بایدن در سال ۲۰۲۱، در سن ۷۸ سالگی، مسن ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شد. در صورت انتخاب مجدد، در آغاز دوره دوم ریاست جمهوری خود بایدن ۸۲ ساله و پس از پایان دوره ۸۶ سال خواهد داشت. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها معتقدند بایدن خیلی پیر است، نگرانی‌ که در مورد ترامپ ۷۷ ساله کمتر ابراز شده است.

هریس همچنین گفت که پس از محکومیت رهبر «پسران مغرور» به اتهام حمله به کنگره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق باید «کاملاً» پاسخگو باشد.

او گفت که دونالد ترامپ باید «کاملاً» در دادگاه به دلیل تلاش برای براندازی انتخابات ۲۰۲۰ و الهام بخشیدن به حمله ۶ ژانویه به کنگره در صورت اثبات شواهد، در دادگاه پاسخگو باشد.

انریکه تاریو، رهبر سابق پسران مغرور به دلیل حمله به کنگره آمریکا به ۲۲ سال زندان محکوم شد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا به آسوشیتدپرس گفت: «من اکثریت دوران حرفه‌ای خود را به عنوان دادستان گذراندم. من معتقدم مردم باید بر اساس قانون پاسخگو باشند، وقتی قانون را زیر پا می‌گذارند، باید پاسخگو باشند و در صورت وقوع از آن حمایت می‌کنم.»

هریس در پاسخ به این سوال که “آیا این مساله شامل رئیس‌جمهور سابق هم می‌شود”، گفت: “خب، همه حق خود را در دادگاه دارند. اما قطعاً مردم باید تحت نظام حقوقی ما پاسخگو باشند، اجازه دهید شواهد و حقایق، جریان را به جایی که لازم است ببرند.»

بیش از ۱۱۰۰ نفر در رابطه با حمله مرگبار ۶ ژانویه ۲۰۲۱ دستگیر شده‌اند. این حمله پس از آن اتفاق افتاد که ترامپ به حامیانش گفت برای محکومیت شکست او از جو بایدن وارد عمل شوند. دادگاه برای انریکه تاریو، رهبر سابق پسران مغرور، طولانی‌ترین حکم محکومیت را صادر کرد. سایر محکومان به توطئه فتنه انگیزی از ۱۰ تا ۱۸ سال محکوم شده‌اند.

ترامپ با چهار اتهام جنایی فدرال مرتبط با خرابکاری در انتخابات، ۱۳ اتهام مرتبط با براندازی انتخابات در جورجیا، ۴۰ اتهام مربوط به حفظ اطلاعات طبقه بندی شده در منزل و ۳۴ اتهام در مورد پرداخت‌های پولی در انتخابات ۲۰۱۶.

او تخلفات را انکار می کند و ادعای پیگرد سیاسی، از جمله در پرونده‌های مدنی در رابطه با امور تجاری خود و ادعای افترا ناشی از اتهام تجاوز جنسی را دارد.

هریس گفت: «دموکراسی‌ها بسیار شکننده هستند و در واقع همانقدر قدرتمند می‌شوند که ما تمایل داشته باشیم برایشان بجنگیم.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....