تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 14:24
کد خبر : 145743

معامله گران دلار رکب خوردند!

معامله گران دلار رکب خوردند!

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته نزولی شد. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت دلار در دومین روز هفته را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟ اقتصاددان: بازار ارز تهران در اولین روز هفته شاهد قدرت‌نمایی معامله‌گران کاهشی بود. آن طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت دلار در روزهای پایانی هفته قبل تحت شوک روانی

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته نزولی شد. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت دلار در دومین روز هفته را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

اقتصاددان: بازار ارز تهران در اولین روز هفته شاهد قدرت‌نمایی معامله‌گران کاهشی بود. آن طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت دلار در روزهای پایانی هفته قبل تحت شوک روانی سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد اما در اولین روز هفته جاری قیمت دلار تغییر مسیر داد و تا پله اول کانال ۵۱ هزار تومان پایین آمد.

از سوی دیگر، قیمت دلار هرات در روز شنبه با ۵۱ هزار و ۵۷۰ تومان شروع به کار کرد و تا مرز حمایت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد و از این نقطه شروع به پولبک کرد و بالا رفت. این پولبک‌ها موجب شدند تا معامله‌گران غیرحرفه‌ای رکب بخورند و خریدار شوند. اما در واپسین ساعات معاملات نقدی دیروز قیمت دلار هرات در حدود ۵۱ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید.

همچنین دیروز تقاضا برای حواله درهم نیز کم شد و قیمت درهم که در اواخر هفته قبل تا سطح ۱۴ هزار و ۲۷۰ تومان بالا رفته بود در نیمه ظهر روز شنبه تا ۱۴ هزار و ۶۰ تومان کاهش یافت. نرخ برابری درهم به دلار هم دیروز در حدود ۵۱ هزار و ۶۴۲ تومان محاسبه شد که با قیمت نقدی در بازار در حول‌وحوش ۵۰۰ تومان فاصله صعودی را نشان می‌دهد.

قیمت دلار هرات در پشت خط شنبه کانال ۵۱ هزار تومان را از دست داد و در ۵۰ هزار و ۹۴۰ تومان بسته شد. فعالان اقتصادی باور دارند که اسکناس آمریکایی در حال حاضر در مرز حمایتی مهمی قرار دارد. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی اگر قیمت دلار در دومین روز هفته بالای ۵۰ و ۹۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند دوباره وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود. به باور فنی کارها در شرایط کنونی قیمت دلار مرز مقاومتی ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان را پیش‌روی خود دارد که در روز جاری برای رسیدن به این نقطه تلاش خواهد کرد.

اما اگر قیمت دلار حمایت ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان را از دست دهد حمایت بعدی ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود که در صورت از دست‌ رفتن این سطح، فروشنده در بازار زیاد خواهد شد و قیمت دلار به‌صورت هیجانی می‌تواند تا کانال ۴۹ هزار تومان عقب‌نشینی کند.

مرز حمایتی مهم دلار هرات در کانال ۴۹ هزار تومان، ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان است که پس از جنگ غزه نتوانسته از دست بدهد. این مرز حمایتی در مرز کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان، کف خط روند صعودی بلندمدت دلار است که معامله‌گران تصور می‌کنند تا این سطح از دست نرود همچنان قیمت بر مدار صعود است. گروهی از معامله‌گران نیز معتقدند چارت دلار در حال تشکیل الگوی برگشتی است که اگر تکمیل شود شاهد کاهش بیشتر در بازار خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....