تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 17:08
کد خبر : 74801

مسیر متفاوت قیمت دلار در بازار ارز امروز ۲۸ دی ۱۴۰۰

مسیر متفاوت قیمت دلار در بازار ارز امروز ۲۸ دی ۱۴۰۰

بازار ارز و طلا امروز شاهد صعود قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت بود. اقتصاددان: بازار ارز در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز شاهد افت قیمت دلار بود . دلار امروز ۱۰۰ تومان از روز گذشته پایین تر بود و با ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. اما در ادامه روند بازار قیمت

بازار ارز و طلا امروز شاهد صعود قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت بود.

اقتصاددان: بازار ارز در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز شاهد افت قیمت دلار بود . دلار امروز ۱۰۰ تومان از روز گذشته پایین تر بود و با ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. اما در ادامه روند بازار قیمت دلار بر مدار صعود قرار گرفت . این اسکناس آمریکایی در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه به وقت تهران با ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد که نسبت به عصر روز گذشته ۲۲۰ تومان بالاتر بود. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار نسبت به روز گذشته ۱۶۸ تومان پایین رفت و با ۲۵ هزار و ۲۰۴ تومان معامله شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی هم امروز در ساعت ۱۲:۰۵ دقیقه به وقت تهران قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵,۲۶۷ (بیست و پنج هزار ودویست و شصت و هفت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۷۷۸ (بیست و پنج هزار وهفتصد و هفتاد و هشت تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۸,۶۷۸ ( بیست وهشت و هزار و ششصد و هفتاد و هشت تومان) و قیمت فروش یورو ۲۹,۲۵۷(بیست و نه هزار و دویست و پنجاه و هفت تومان) است.

رشد اندک قیمت درهم

قیمت درهم در بارار ارز امروز سرنوشتی مشابه قیمت دلار داشت. درهم در ابتدای معاملات امروز با افت ۴۰ تومانی نسبت به روز گذشته با ۷ هزار و ۴۹۰ تومان معامله شد اما در ادامه معاملات بر مدار رشد قرار گرفت. قیمت درهم در ساعت ۱۳:۲۸ دقیقه با ۷ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه افزایش ۳۰ تومانی را نشان می دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۷۶۷تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

صعود قیمت سکه و طلا

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت قیمت اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ امروز تقریبا ۶ دلار از روز گذشته پایین تر بود و با ۱۸۱۴ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش بر روی ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت که نسبت به روز گذشته رشد ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومانی را نشان می دهد.

قیمت سکه هم صبح امروز نسبت به روز گذشته ۲۰ هزار تومان ارزان شد اما در نیمه روز بالا رفت و با ۳۰ هزار تومان افزایش بر روی ۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۳٫۷۷ درصد بود.

اخباری که مورد توجه معامله گران بازار دلار قرار گرفت

از جمله اخباری که امروز مورد توجه معامله گران بازار ارز قرار گرفت می توان به اظهارات مشاور نخست وزیر عراق درباره مطالبات ایران اشاره کرد. مشاور نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که مطالبات ایران از عراق به‌زودی پرداخت شود.

طرفین(ایران و عراق) توافق کردند که ظرف مدت یک هفته، سه پیش نویس الحاقیه قرارداد فروش برق به کشور عراق توسط شرکت توانیر تهیه شده و برای اظهار نظر و انتخاب نهایی به طرف عراقی ارسال شود.

همچنین نمایندگان دو کشور توافق کردند تا در خصوص بررسی و رفع چالش‌های پروژه‌های مختلف شرکت‌های ایرانی در کشور عراق کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دهند.

در مورد اخبار برجامی هم یکی از چالش‌های مهمی که پیش روی احیای برجام قرار داشت، این بود که ایران از طرف مقابل می‌خواست که در مورد نقض نکردن توافق نوعی تضمین و تعهد دهد. امروز در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز گزارشی از وال استریت ژورنال جلب توجه می‌کرد، مبنی بر اینکه آمریکا در پاسخ به درخواست ایران برای ارائه ضمانت، درباره عدم تکرار خروج از برجام، راهکارهایی جهت اطمینان‌بخشی به ایران را بررسی می‌کند. احتمالا انتشار این خبر در تقویت انتظارات کاهشی در بازار دلار موثر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....