تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مهر 1401 - 16:48
کد خبر : 102831

مردم حجاب را جوری که دوست دارند رعایت می‌کنند

مردم حجاب را جوری که دوست دارند رعایت می‌کنند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با وب‌سایت «المانیتور» پیرامون موضوع اعتراضات روزهای اخیر و همچنین موضوع حجاب گفته: «پیشنهاد من به شما این است که به ایران سفر کنید تا ببینید در خیابان‌های تهران چه می‌گذرد؛ آزادی بیان، آزادی عمل مردم و همچنین [آزادی] حجاب. مردم حجاب را جوری که دوست دارند رعایت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با وب‌سایت «المانیتور» پیرامون موضوع اعتراضات روزهای اخیر و همچنین موضوع حجاب گفته: «پیشنهاد من به شما این است که به ایران سفر کنید تا ببینید در خیابان‌های تهران چه می‌گذرد؛ آزادی بیان، آزادی عمل مردم و همچنین [آزادی] حجاب. مردم حجاب را جوری که دوست دارند رعایت می‌کنند. البته چارچوبی کلی وجود دارد. مطمئنم خودبه‌خود پاسخ‌تان را خواهید گرفت. هر توضیحی که سعی کنم به شما بدهم، برایتان کافی نخواهد بود چون شما تا حد زیادی تحت تاثیر برخی افسانه‌بافی‌های رسانه‌های شبکه‌های اجتماعی قرار دارید. آن را تماما باور نخواهید کرد. اما می‌گویم که در ایران دموکراسی کامل وجود دارد. خودتان باید ببینید.»
او همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تصاویر منتشر شده از اعتراضات هم گفته: «برخی از این عکس‌ها ساختگی هستند. باید بدانید که واکنش آنها [نیروهای پلیس] به اغتشاشگران است. آیا شما اگر کسی بیاید و بخواهد اینجا را به آتش بکشد، آرام و آسوده می‌نشینید؟ باید با آن مقابله کرد.»
به گزارش اقتصاددان به نقل از جهان‌صنعت  ،  وزیر خارجه درباره همکاری بین ایران و آژانس هم تاکید کرده: «ما هیچ مشکلی در همکاری یا تعامل با آژانس نداریم. شما می‌دانید که همکاری ما هنوز ادامه دارد، به ویژه در زمینه موضوعات پادمانی. دوربین‌های آژانس در محل بوده و آنها در حال نظارت بر ما هستند. می‌دانید چه کار کرده‌ایم؟ دوربین‌هایی را خاموش کرده‌ایم که داوطلبانه موافقت کرده بودیم نصب شوند. ما این دوربین‌ها را به طور داوطلبانه نصب کردیم.»
او ادامه داد: «این موضوع هیچ ارتباطی به دیگر نظارت‌های پادمانی ندارد که روی ما انجام می‌گیرد. این کار اقدامی تلافی‌جویانه در قبال قطعنامه‌ای بود که حدود چهار ماه پیش علیه ما در آژانس صادر شد. از نظر ما کار اشتباهی بود که توسط آمریکایی‌ها و سه کشور اروپایی انجام شد. وسط مذاکرات بودیم و آنها یک‌باره علیه ایران قطعنامه صادر کردند. قطعا همکاری‌مان با آژانس را ادامه خواهیم داد. آژانس سوالاتی درباره سه محل دارد که می‌گوید در آن اورانیوم پیدا کرده است و آماده‌ایم به این سوالات پاسخ دهیم.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....