تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 17:03
کد خبر : 55999

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی

مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد. اقتصاددان: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره سیزدهم صبح امروز -سه شنبه ۱۲ مردادماه- در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور مسئولان نظام و شخصیت‌های لشکری و کشوری و سفرای کشورهای خارجی در حال برگزاری است. در

مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد.

اقتصاددان: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره سیزدهم صبح امروز -سه شنبه ۱۲ مردادماه- در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور مسئولان نظام و شخصیت‌های لشکری و کشوری و سفرای کشورهای خارجی در حال برگزاری است. در این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، سید ابراهیم رئیسی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.
این مراسم به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده در حال پخش است.
در این برنامه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ارائه کرد سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری متن حکم رهبر معظم انقلاب در تنفیذ رأی مردم و انتصاب رئیسی به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد؛ سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی لوح متن حکم را به رئیس جمهور منتخب اعطا کرد
در ادامه رئیس‌جمهور منتخب به بیان سخنان خود پرداخت و پس از آن، حاضران شنونده بیانات مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خواهند بود.
بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذ اعتبارنامه به‌وسیله مقام معظم رهبری آغاز می‌شود».
از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۳ انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور برگزار شده و احکام انتصاب افراد منتخب با تنفیذ حضرت امام خمینی (ره)، آقایان سیدابوالحسن بنی‌صدر، محمدعلی رجایی، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای و با تنفیذ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آقایان آیت الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی به‌عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران به آن‌ها اعطا شده است.
در تمام احکام تنفیذ ریاست جمهوری، مشروعیت تصرفات رئیس‌جمهور در امور اجرایی کشور به صورت مشروط بیان شده که عبارت است از:
۱. نداشتن تخلف از احکام مقدسه اسلام و تبعیت از قانون اساسی اسلامی ایران
۲. طرفداری از مظلومان، مستضعفان، محرومان و مخالفت با ظالمان، ستمگران و مستکبران
۳. دفاع از اسلام ناب برای تحقق حاکمیت قرآن، عمل به شریعت، کوشش برای ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و استقرار عدالت اجتماعی
۴. تخطی نداشتن از فرامین الهی و قانون اساسی، باقی ماندن در خط اسلام و پیروی از احکام مقدس اسلام، تلاش در راستای مصالح کشور و ملت در حدود اختیارات قانونی
۵. پایبندی به آرمان‌های نظام اسلامی، دفاع از حقوق ملت، ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران
۶. تمسک به اصول پایدار انقلاب اسلامی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....