تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400 - 19:34
کد خبر : 79438

مذاکره اوکراین و روسیه کلید خورد

مذاکره اوکراین و روسیه کلید خورد

عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد چهارمین روز خود شد و در حالی که اخبار از ورود نیروهای روس به شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین حکایت دارد رسانه‌های روسی از تصرف چند شهر دیگر این کشور توسط نیروهای روس خبر داده‌اند. مذاکره اوکراین و روسیه کلید خورد امروز هیئت روسی به مینسک بلاروس رفت

عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد چهارمین روز خود شد و در حالی که اخبار از ورود نیروهای روس به شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین حکایت دارد رسانه‌های روسی از تصرف چند شهر دیگر این کشور توسط نیروهای روس خبر داده‌اند.

مذاکره اوکراین و روسیه کلید خورد

امروز هیئت روسی به مینسک بلاروس رفت و اعلام کرد که تا ساعت ۱۵:۰۰ به وقت مینسک (حدود ۲ ساعت) منتظر پاسخ اوکراین برای مذاکره خواهند بود و در غیر این صورت، تمام عواقب تحولات بعدی بر عهده کی‌یف است. رئیس جمهوری اوکراین هم با رد پیشنهاد روسیه در مورد برگزاری گفت‌وگوهای دوجانبه در مینسک (پایتخت بلاروس)، پایتخت‌های لهستان، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان را برای برگزاری چنین نشستی پیشنهاد کرد. با این حال خبر رسیده است که کشور اوکراین با برگزاری مذاکرات در بلاروس موافقت کرده است که هیأت روسی نیز هم اکنون عازم شهر «گومل» شده است.

«ولادیمیر مدینسکی» دستیار رئیس‌جمهوری روسیه و سرپرست هیأت روسی در مذاکرات با اوکراین اعلام کرد که هیات اوکراینی برای مذاکره با روسیه در بلاروس موافقت کرد و عازم شهر «گومل» شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: لذا ما نیز به سوی این شهر می‌رویم.

در ادامه مهمترین اخبار از تحولات جنگ روسیه در اوکراین را می‌خوانید،

شولتز: پوتین تلاش دارد امپراطوری روسیه را احیا کند

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ،  صدراعظم آلمان طی سخنرانی در پارلمان گفت: ما از هر متر مربع از قلمرو متحدین خود دفاع می‌کنیم و در این خصوص جدیت داریم. پوتین تلاش دارد امپراطوری روسیه را احیا کند و خواهان یک نظم جهانی جدید است. پوتین استفاده از نیروی نظامی را متوقف نخواهد کرد و اقداماتی که ما انجام داده‌ایم به متحد کردن مواضع ما کمک خواهد کرد.

حمله به اوکراین روزانه ۲۰ میلیارد دلار هزینه برای روسیه دارد

رئیس مطالعات استراتژیک بریتانیا: جنگ روزانه معادل ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد که برای خزانه‌داری روسیه مبلغ هنگفتی است. اگر کی‌یف فقط ۱۰ روز مقاومت کند، روسیه با کمبود پول و تسلیحات مواجه خواهد شد.

ژاپن به تحریم غرب علیه روسیه در بحث سوئیفت پیوست

در عکس مناطق نارنجی، نواحی هستند که پوتین در خاک اوکراین تصرف کرده است
5baf0934 05bb 40da ab90 012ba6ee7f15 SunFeb272022 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....