تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 14:27
کد خبر : 160801

مدیر مترو استعفا کرد؛ شهردار زیر تیغ استیضاح!

مدیر مترو استعفا کرد؛ شهردار زیر تیغ استیضاح!

رییس شورای شهر تهران از استعفای مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به دلیل انتقاد اعضای شورای شهر تهران به عملکرد وی خبر داد. با وجود این، معاون شهردار گفت که مدیرعامل مترو به مرخصی ساعتی رفته و استعفا نکرده است. در این میان، یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی شورای شهر تهران

رییس شورای شهر تهران از استعفای مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به دلیل انتقاد اعضای شورای شهر تهران به عملکرد وی خبر داد. با وجود این، معاون شهردار گفت که مدیرعامل مترو به مرخصی ساعتی رفته و استعفا نکرده است. در این میان، یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر تذکرات اعضا اعمال نشود، فرآیند استیضاح شهردار را خواهیم داشت، چرا که ۳ سال فرصت برای آقای زاکانی در شهرداری تهران زمان کمی نیست.

 در نشست علنی روز یکشنبه هفته جاری (۲۰ اسفند ۱۴۰) نیز تعدادی از اعضای شورای شهر تهران یک فوریت مجموعه‌ای از لوایح را به دلیل انتقاد از دیرکرد ارایه این لوایح از سوی شهرداری تهران تصویب نکردند و خواستار توضیح شهرداری در این مورد شدند.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ۱۵ لایحه از سوی شهرداری تهران به شورای شهر آورده‌اند که همه آنها بهای خدمت است و باید از مردم پول گرفت، گفته بود: این لوایح باید توسط چند کمیسیون بررسی شود و باید برای این دیرکرد تذکر جدی به شهرداری تهران داده شود.

شورا دعوت کرد؛ درستی نیامد

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل  ،  بر اساس این گزارش، هیات رییسه شورای شهر تهران به دلیل خرابی‌های مکرر مترو تهران از محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و مجید رستمی، قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به صحن شورا دعوت شد تا در این خصوص توضیح دهند، اما به دلیل عدم حضور درستی، رستمی در جلسه دیروز شورای شهر تهران حضور پیدا کرد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در هنگام حضور قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پشت تریبون گفت: قاعدتا امروز باید مدیرعامل شرکت مترو در صحن شورا حضور پیدا می‌کرد نه قائم‌مقام او.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در پاسخ به امانی گفت: ظاهرا آقای درستی از صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران ناراحت شده و استعفا کرده است.

درستی مرخصی ساعتی گرفته است

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران اما درباره علت عدم‌حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در جلسه دیروز شورا گفت: آقای درستی مرخصی ساعتی گرفته است!

محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در حاشیه صحن شورا در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر چرایی عدم‌حضور درستی مدیرعامل شرکت مترو گفت: روز گذشته آقای درستی در محل کار خود حضور داشته است و در این ساعت نیز در مرخصی ساعتی به‌سر می‌برد و استعفای وی رد می‌شود. هرمزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مگر شورا از وی دعوت به‌عمل نیاورده بود که در صحن شورا حاضر شود و توضیحات لازم را درخصوص خرابی مترو بدهد، مجدداً تأکید کرد که درستی مرخصی ساعتی گرفته است!محسن هرمزی در ادامه با اعلام این پاسخ‌ها صحن شورا را ترک کرد.

درستی موضع بگیرد

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز دیروز اظهار کرد: در خصوص مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو باید بگوییم که سخنانی از سوی ایشان در رسانه‌ها در حال انتشار است که یا درست است یا نیست؛ اگر این سخنان درست نیست باید موضع‌گیری کند و اگر بخشی از آن درست است، در تناسب با جریان انقلابی و تلاش سخت راهبران و نیروهای مترو، حتماً باید جوابگو باشد.

نادعلی تصریح کرد: شنیدن این حرف‌ها بسیار تلخ بود، بنده انقلابی‌گری را با افتخار از آقای زاکانی یاد گرفتم. اگر آقای درستی این مباحث را مطرح کرده باشد در تراز شهردار و نیروهایی که در شهرداری تهران زحمت می‌کشند، نیست. بر اساس این گزارش، برخی از رسانه‌های داخلی گزارش کرده‌اند که درستی در پی تحریم شدن از سوی دولت کانادا در یک جمع خصوصی نسبت به این مساله و فعالیت حجاب‌بانان در مترو ابراز ناراحتی کرده است و اشاره سخنگوی شورای شهر به این مساله است.

نقص فنی قطار در خط دو متروی تهران

در این حال، طی هفته‌های اخیر، مشکلات فنی مترو افزایش یافته است. در آخرین مورد، دوشنبه شب هفته جاری، یک قطار در خط دوی متروی تهران در محدوده ایستگاه‌های سرسبز تا علم و صنعت دچار نقص فنی شد که در این حادثه، مسافران هیچ آسیبی ندیدند.

بر اساس اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، ساعت ۲۲ دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲، یک قطار در محدوده ایستگاه‌های سرسبز تا علم و صنعت دچار نقص فنی شد که پس از بروز این اتفاق، مسافران قطار به‌طور ایمن تخلیه و به سمت ایستگاه علم و صنعت هدایت شدند.

واکنش به خرابی‌های مکرر مترو

دیروز اما سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در جریان دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره حوادث مترو، اظهار کرد: تقریبا تذکرات ما تکراری شده است و هر جلسه گفته می‌شود و انتظار ما این است که مسوولان مترو و شهرداری پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای را به شورا شهر بدهند تا هم مردم و هم شورا از این دل‌نگرانی در بیایند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: همه حوادث ناشی از فرسودگی و نقص فنی نیست و گاهی خطاهای انسانی نیز به این موضوع اضافه می‌شود و تقاضای من این است برای رفع این نگرانی‌ها و بیان برنامه‌هایی که برای رفع این مشکلات دارند صحبت شود. البته که حادثه در تمامی متروها پیش می‌آید اما مشکل در تکرار آن است و این مساله می‌تواند نگرانی‌های بیشتری را ایجاد کند و بنده از آقای هرمزی می‌خواهم تا درباره حادثه دیشب توضیح دهد و بگوید که برای حل آن چه برنامه‌ای دارد؟

تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت و سرویس‌های خدماتی که در روزهای پایانی داده می‌شود، افزود: طبیعی است که ترددها در روزهای پایانی سال بیشتر است و به مناسبت روزهای پایانی و ماه مبارک رمضان سفرها بیشتر شده است. اما متاسفانه انبوه مسافران در سطح شهر و ناکارآمد شدن برخی از سیستم‌ها از جمله گزینه عجله دارم منجر به ایجاد مشکل برای شهروندان شده است و پاسخی برای تقاضاهای آنها وجود ندارد. بر اساس گزارش‌ها گفته شده تا حتی دو ساعت نیز مردم نتوانستند سرویس و خدمات بگیرند و امیدواریم با توجه به اینکه در مدیریت تاکسی‌های آنلاین نیز شهرداری تهران باید حضور داشته باشد این کار انجام شود.

استیضاح شهردار روی میز است؟

مهدی اقراریان، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی شورای شهر تهران نیز دیروز با اشاره به اینکه اگر تذکرات اعضا اعمال نشود، فرآیند استیضاح را خواهیم داشت، گفت: ۳ سال فرصت برای آقای زاکانی در شهرداری تهران زمان کمی نیست، ان‌شاءالله سال ۱۴۰۳ شاهد عملیاتی شدن وعده‌های شهردار تهران باشیم. اقراریان گفت: تذکر امروز من مربوط به ناکارآمدی شهرداری تهران در حوزه نگهداشت پل‌های عابر مکانیزه در سطح پایتخت است که البته باید به این موضوع اشاره کنم که برخی از دوستان در شورا از تذکرات اینچنینی ناراحت می‌شوند! اما باید به این تذکرات توجه شود.

او ادامه داد: در سال سوم فعالیت شورای شهر تهران هستیم و همچنان تذکرات اعضا مورد توجه شهردار تهران قرار نمی‌گیرد و این مساله مورد انتقاد ما است.

وی با انتقاد از مدیران و معاونین شهرداری تهران گفت: ظاهرا آقایان باقری و متولیان، تذکرات اعضا را به آقای زاکانی منتقل نمی‌کنند و ظاهرا آقای شهردار تهران در یک دنیای دیگری زندگی می‌کند و امیدوارم آقای شهردار در دنیای فعلی زندگی کند و واقعیت‌های تهران را ببیند.

اقراریان ادامه داد: یادمان نرفته که آقای شهردار تهران در صحن شورا حاضر و اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد و اینک که به روزهای پایانی سال رسیده‌ایم، کمتر از هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود که آقای شهردار تهران، قبل از اعلام چنین آمارهایی با کسانی که سابقه مسوولیت در حوزه مدیریت شهری داشته‌اند مشورت بکند و از مشورت آنها بهره ببرد.

اقراریان گفت: در صحن شورا کسانی هستند که وقتی آقای زاکانی صحبت می‌کند از وی دفاع می‌کنند اما بنده پشت همین تریبون اعلام می‌کنم که جزو منتقدین آقای شهردار تهران هستم و به وظیفه نمایندگی خود عمل می‌کنم.

اقراریان در بخشی از اظهارات خود، مساله استیضاح شهردار را مطرح کرد. او گفت: در ادامه چنانچه این تذکرات اعمال نشود، ما فرآیند استیضاح را خواهیم داشت و ۳ سال فرصت برای آقای زاکانی در شهرداری تهران زمان کمی نیست و ان‌شاءالله سال ۱۴۰۳ شاهد عملیاتی شدن وعده‌های شهردار تهران باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که شهردار تهران هر چه سریع‌تر به وعده‌های خود عمل کند.

میثم مظفر، دیگر عضو شورای شهر تهران در واکنش و اعتراض صحبت‌های اقراریان گفت: آقای اقراریان! شما ۸ دقیقه تذکر دادید و این در حالی است که زمان ارایه تذکر ۳ دقیقه است.

وی خطاب به اقراریان گفت: شما برای تفریح به شورا می‌آیید و می‌روید. اقراریان در پاسخ به تذکر میثم مظفر گفت: همانطور که شما آقای زاکانی را دوست دارید و حق دوست داشتن ایشان را دارید، ما نیز حق داریم که از ایشان انتقاد کنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....