تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 21:05
کد خبر : 55152

مجلس نمی تواند سکوت اختیار کند

مجلس نمی تواند سکوت اختیار کند

ابوالفضل بابادی شوراب، رسانه اقتصاددان-باتوجه به حواشی تصویب کلیات پیش نویس طرح صیانت از فضای مجازی، نائب رییس کمیسیون فرهنگی در گفتگو با رسانه کشوری اقتصاددان نکاتی را بیان نمودند: غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا بیان نمود که: اگر اطلاع رسانی درستی حول طرح صیانت از فضای مجازی شکل می‌گرفت این حواشی به

ابوالفضل بابادی شوراب، رسانه اقتصاددان-باتوجه به حواشی تصویب کلیات پیش نویس طرح صیانت از فضای مجازی، نائب رییس کمیسیون فرهنگی در گفتگو با رسانه کشوری اقتصاددان نکاتی را بیان نمودند:

غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا بیان نمود که: اگر اطلاع رسانی درستی حول طرح صیانت از فضای مجازی شکل می‌گرفت این حواشی به وجود نمی آمد و خیلی از مباحث حل و فصل می شد.اینکه گفته شود اینترنت مسدود می شود، یا فیلتر میشود در صحن علنی تصویب نشده است.

در ادامه اعلام کرد: بطور رسمی َاز تریبون این رسانه اعلام می کنم هر عزیزی، هر موسسه ای، هر شخص توانمندی در حوزه فضای مجازی، نقطه نظری دارد این نقطه نظر را به صورت مکتوب یا حضوری با ما در میان بگذارد.

وی گفت: خیلی از مباحثی که در فضای مجازی می بینیم و می شنویم اصلاً ربطی به پیش نویس ندارند و زمانی این نقدها به مجلس وارد است که یک قانون را به مردم اعلام کنیم، امروز چیزی برای اجرا مصوب نشده است.

منتظری افزود: اصل این پیش‌نویس در مجلس قبل آماده شده بود، وقتی به مجلس جدید رسید یک بازنگری انجام شد، اصلاحات زیادی شد.کمیسیون فرهنگی مجلس فعلی برای این پیش نویس از مرکز پژوهش های مجلس، شورای عالی فعالان فضای مجازی، نمایندگان قوه قضاییه و دستگاه های مختلف دعوت کرد و با همکاری یکدیگر طی ۸ ماه پیش نویس این طرح آماده شد.

همچنین او متذکر شد: کمیسیون فرهنگی به این نتیجه رسید برای اینکه این طرح تبدیل به قانون کاملی بشود باید در اختیار کمیسیون مشترک تخصصی قرار بگیرد و تصمیم گرفته شد هر روز مفاد کمیسیون عین صحن علنی رسانه ای شود که مردم بدانند امروز چه موادی برای این پیش‌نویس مطرح شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا این موضوع را بیان کرد که: قطعا اگر تنها در کمیسیون فرهنگی قرار می گرفت مردم مطلع نمی شدند و با اصل ۸۵ شدن این طرح در مجلس، بخشی از اختیارات به این کمیسیون مشترک داده شد، هنگامی که کمیسیون مشترک کارش تمام شد حتما پیش‌نویس را در اختیار هیئت رییسه قرار می دهد، بعد از این که مجلس تایید کرد و شورای نگهبان نظرش را اعلام کرد، آن وقت تبدیل به قانون می شود.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد که: باید بپذیریم فضای مجازی قانون می‌خواهد، در سراسر جهان این مسئله وجود دارد ولی ما در فضای مجازی هنوز یک قانون جامع و کامل نداریم. متاسفانه برخی دوست دارند فضای مجازی رها باشد، مجلس نمی تواند سکوت اختیار کند، به تعبیر مقام معظم رهبری فضای مجازی تبدیل به قتلگاه شده چطور می شود بی تفاوت بود؟باید مدیریت شود و قانون داشته باشد!

وی خاطرنشان کرد که: تردید نکنید که تعاملی که بین مجلس فعلی و دولت آینده درباره این مسئله و مسائل دیگر وجود دارد هیچ جا شکل نخواهد گرفت. مجلس اصولی دارد و قطعا آقای رئیس جمهور منتخب خارج از اصول مجلس و چارچوب های قانونی مجلس پیشنهادی نخواهد داد.همچنین مقام معظم رهبری در دیداری که مجلس با ایشان داشتند دو موضوع را تبیین نمودند: اقتصاد و فرهنگ.ایشان فرمودند اولویت مجلس باید اقتصاد باشد و مجلس هم این کار را شروع کرده، در حوزه فرهنگ به چند حوزه اشاره کردند یکی بحث خانواده و جمعیت و دیگری بحث فضای مجازی.ایشان فرمودند فضای مجازی باید در یک دوره کوتاه مدت سر و سامان داده شود. این بر مبنای سیاست های کلی نظام است و دولت و مجلس و همه موظفیم که به آن پایبند باشیم، قطعاً از اولویت های آیت الله رییسی هم خواهد بود.

همچنین ایشان یادآور شدند که: بند ۱۳ و ۱۴ پیش نویس طرح بر حمایت از حوزه دانش بنیان اصرار ویژه دارد، متاسفانه در شرایط فعلی بستر کسب و کار الکترونیک برای جوانان فراهم نیست، اتفاقا یکی از ابعاد این طرح، حمایت از تجارت الکترونیک می باشد.

او افزود: آقای قالیباف بر اساس زمانبندی که داشتند سفر مهمی را انجام داده اند و اینگونه نبود که پیش‌بینی بشود آقای قالیباف در هنگام تصویب کلیات نباشد، همچنین خود آقای قالیباف هم نگاه مساعدی به این طرح دارد و گفتند سعی کنید خوب تبیین شود و پاسخی اقناعی برای افکار عمومی داشته باشیم، آقای قالیباف اصرار داشت که اصل این طرح، طرح خوبی است.

در خاتمه گفتند: مخالفت برخی از اعضای مجلس با کلیات طرح نبوده، بلکه با ذیل اصل ۸۵ شدن طرح می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....