تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 16:19
کد خبر : 37264

مالزی ، سالاد فرهنگ ها (قسمت دهم)

مالزی ، سالاد فرهنگ ها (قسمت دهم)

سازنده چینی گنتینگ، در کنار علاقه اش به ساخت هتل و قمارخانه، فردی مذهبی هم بود و در غاری که در دامنه کوه قرار داشت، به یاد سرزمین مادریش، یک معبد چینی ساخت و آن را تقدیم به خدای مورد علاقه اش یعنی “چین سویی” کرد. “چین سویی”، خدای معبد، در واقع یک راهب بودایی

سازنده چینی گنتینگ، در کنار علاقه اش به ساخت هتل و قمارخانه، فردی مذهبی هم بود و در غاری که در دامنه کوه قرار داشت، به یاد سرزمین مادریش، یک معبد چینی ساخت و آن را تقدیم به خدای مورد علاقه اش یعنی “چین سویی” کرد.
“چین سویی”، خدای معبد، در واقع یک راهب بودایی است که هزار سال پیش در چین زندگی می کرده است و به خاطر کراماتی که مردم از او در مورد نزول باران و پایان قحطی دیدند، تبدیل به یک خدا شد و به مرور معابد زیادی در چین و تایوان و… برای پرستش او به وجود آمد.
این معبد در شیب تند کوه ساخته شده که در آن زمان دسترسی ماشین آلات به آن ممکن نبوده و ساخت آن با کمک هلیکوپتر انجام گرفته و با دشواری بسیاری همراه بوده است.
در کنار تالار اصلی معبد که تندیس سیه چرده ای از “چین سویی” ، در آن قرار دارد (عکس آخر)، یک تندیس بزرگ از بودا و شاگردانش ، یک پاگودا با دویست و هشتاد و پنج پله (عکس چهار)، رستوران و یک هتل برای اقامت زائران هم تعبیه شده است.
همچنین ده حفره در دل کوه به نشانه ده طبقه جهنم ساخته و برای یادآوری دنیای پس از مرگ، صحنه عذاب گناهکاران در آن بازسازی شده است.(عکسهای ششم تا هشتم)
هر طبقه از جهنم، ویژه گناهکاران خاصی است ودر هر کدام ، تندیسی از یک پادشاه یا خدا ساخته شده که مسوول محاکمه و عذاب آن دسته از گناهکاران است.
پیروان ادیان شرقی، مثل بودیسم یا هندوییسم ، باور دارند که پس از مرگ، هر فرد بر اساس اعمالی که در طول زندگی انجام داده است، توسط خدایان محاکمه می شود و به خاطر گناهانش در طبقات مختلف دوزخ که در زیر زمین قراردارد ، عذاب میبیند.
در این ادیان از واژه سانسکریت “ناراکا” ، برای اشاره به جهنم استفاده می شود و جالب است که این واژه وارد زبان مالایی هم شده و مسلمانان مالزی و اندونزی هم از واژه “نراکا” برای اشاره به جهنم استفاده می کنند.
بر عکس مفهوم جهنم در ادیان ابراهیمی، این عذاب جاودان نیست و پس از آن ،برای رسیدن به رستگاری به انسان این فرصت دوباره داده می شود تا به شکل دیگری مجددا به این جهان برگردد.

 

27 13 اقتصاددان نوشته

خدای معبد چین سویی

 

26 16 اقتصاددان نوشته

تندیس بودا

25 14 اقتصاددان نوشته

24 16 اقتصاددان نوشته

28 11 اقتصاددان نوشته

Naraka جهنم

23 13 اقتصاددان نوشته

پاگودا

22 16 اقتصاددان نوشته

مجسمه ای از بنیان گذار مجموعه گنتینگ و معبد آن

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....