تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 16:57
کد خبر : 107533

قیمت طلا همچنان صعودی خواهد بود

قیمت طلا همچنان صعودی خواهد بود

قیمت طلا طی این هفته با تحت فشار شدید قرار گرفتن دلار آمریکا و شاخص آن به روند صعودی خود ادامه داده و در حال حاضر، روی ۱۷۷۰ دلار معامله می شود. قیمت طلا طی این هفته با تحت فشار شدید قرار گرفتن دلار آمریکا و شاخص آن به روند صعودی خود ادامه داد. در

قیمت طلا طی این هفته با تحت فشار شدید قرار گرفتن دلار آمریکا و شاخص آن به روند صعودی خود ادامه داده و در حال حاضر، روی ۱۷۷۰ دلار معامله می شود.

قیمت طلا طی این هفته با تحت فشار شدید قرار گرفتن دلار آمریکا و شاخص آن به روند صعودی خود ادامه داد. در حال حاضر، هر انس طلا به رقم ۱۷۷۰ دلار معامله می شود که بالاترین نقطه از ۱۷ اوت سال جاری به این سو به حساب می آید. با این حساب، طلا بیش از ۹.۶۵ درصد نسبت به پایین ترین سطح قیمت خود طی سال جاری جهش داشته و این در حالیست که شاخص ترس و طمع طلا به ۶۵ رسیده است.

قیمت طلا در چند روز گذشته با کاهش شاخص دلار آمریکا عملکرد نسبتا خوبی داشته است. پس از صعود به رقم ۱۱۵ در ماه سپتامبر، شاخص دلار به حدود ۱۰۶ کاهش یافت. همچنین پس از انتشار آمار تورم هفته گذشته در آمریکا، فروش دلار نیز تشدید گشته که نهایتا منجر به کاهش قدرت ذدلار در بازار فارکس شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار   ،  از آن زمان، اکثر تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو چرخش در سیاست نرخ بهره خود را آغاز خواهد کرد. آنها انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر پس از افزایش ۰.۷۵ درصدی طی چهار ماه متوالی گذشته، نرخ بهره را تنها ۰.۵۰ درصد افزایش دهد که نشانگر عقب نشینی فدرال رزرو در زمینه سیاست های تهاجمی خود برای افزایش نرخ بهره بانکی است.

 

پیش بینی قیمت طلا

قیمت طلا همچنان صعودی خواهد بود| کمک شایان ریزش شاخص دلار به افزایش قیمت طلا

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت طلا طی چند هفته گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. طلا همچنین توانسته است تقریباً ۱۰ درصد از پایین ترین سطح خود در ماه سپتامبر افزایش یابد و قیمت نهایتا به محدوده بالاتر از سطح مقاومت مهم خود در ۱۷۳۰ دلار نفوذ کرده که بالاترین سطح قیمت در ۴ اکتبر بود.

روند صعودی توسط میانگین‌های متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه پشتیبانی می‌شود، در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) و نوسانگر تصادفی بالاتر از سطوح اشباع خرید در حرکت هستند. بنابراین، روند صعودی احتمالا ادامه خواهد داشت و گاوها سطح کلیدی بعدی را در ۱۸۵۰ دلار هدف قرار می دهند. سقوط به زیر سطح حمایت ۱۷۵۲ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....