تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 11:51
کد خبر : 145415

قیمت سکه به افق جنگ؛ سکه‌بازان گوش‌به زنگ اخبار غزه

قیمت سکه به افق جنگ؛ سکه‌بازان گوش‌به زنگ اخبار غزه

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. فعالان بازار معتقدند اخبار جدید جنگ غزه موجب افزایش سردرگمی‌ها درباره آینده این جنگ شده و برخی از معامله‌گران سکه در انتظار اخبار جدید هستند. اقتصاددان: بازار سکه در معاملات نقدی روز گذشته شاهد عقب نشینی قیمت سکه امامی بود. فلز گران بهای

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. فعالان بازار معتقدند اخبار جدید جنگ غزه موجب افزایش سردرگمی‌ها درباره آینده این جنگ شده و برخی از معامله‌گران سکه در انتظار اخبار جدید هستند.

اقتصاددان: بازار سکه در معاملات نقدی روز گذشته شاهد عقب نشینی قیمت سکه امامی بود. فلز گران بهای داخلی روز چهارشنبه به دنبال نوسانات کاهشی نرخ دلار در تهران تا حدودی اصلاح شد و از مرز ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا محدوده ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پایین آمد. در پشت خط چهارشنبه هم قیمت سکه امامی نسبت به روز چهارشنبه نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد و کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید و فروش سکه قرار بگیرد.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی باور دارند که یکی از خبرهای مهمی که این روز ها توجه معامله گران ارز و سکه را به خود جلب کرده جنگ اسرائیل در غزه است. به گفته فعالان بازار در هفته‌های اخیر انتشار اخبار جنگ تاثیر چشمگیری بر بازار تهران داشته و با شدت گرفتن تنش‌ها و مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر نقش ایران در این جنگ ، سطح ریسک‌های سیاسی را افزایش داد و در نتیجه مازاد تقاضا در بازار عامل رشد قیمت شد. اما پس از اعلام موضع رسمی مقامات کشور مبنی بر عدم تمایل به گسترش جنگ از این ریسک‌ها کاسته شد و بازار به سطح تعادلی پیشین خود نزدیک شد.

از سوی دیگر، قیمت طلا که در روز چهارشنبه در حول و حوش ۱۹۸۰ دلار به فروش رسیده بود، شب گذشته به سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو واکنش نشان داد و تا نزدیک ۱۹۷۰ دلار پایین آمد. همین اتفاق موجب شد عده ای از سکه بازان تصور کنند که قیمت سکه در روز پنجشنبه نزولی خواهد شد. با این حال در ادامه معاملات، طلا دوباره رشد کرد و به قبل از سخنرانی پاول برگشت.

همچنین، قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب تا حدودی بالا رفت و نزدیک مرز ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد.امری که می تواند قدرت کاهشی های بازار سکه در روز جاری را تا حدودی تعدیل کند.

در مجموع معامله گران معتقدند که مهره اصلی و اثرگذار بازار سکه در واقع اخبار و سیگنال های جنگی حول محور حماس و اسرائیل است. به نظر می رسد اخبار جدید موجب افزایش سردرگمی‌ها درباره آینده جنگ غزه شده و برخی از معامله گران سکه در انتظار اخبار جدید هستند.

سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل، مرز ۲۹میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عقیده آنها درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهشی روز قبل ادامه دهد جو فروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد. با این حال اگر خبر تازه ای از جنگ غزه یا… به بازار مخابره شود ممکن است بر روی قیمت سکه اثر بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....