تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردین 1401 - 18:34
کد خبر : 84989

قیمت دلار و سکه ریزش کرد

قیمت دلار و سکه ریزش کرد

در بازار ارز و طلای امروز قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا ریزش کرد. اقتصاددان: قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی امروز نوسان محدوی را ثبت کرد. اسکناس آمریکایی امروز ۲۰ تومان افت کرد و با ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان مبادله شد. قیمت دلار در نیمه روز بار دیگر عقب نشینی کرد

در بازار ارز و طلای امروز قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا ریزش کرد.

اقتصاددان: قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی امروز نوسان محدوی را ثبت کرد. اسکناس آمریکایی امروز ۲۰ تومان افت کرد و با ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان مبادله شد. قیمت دلار در نیمه روز بار دیگر عقب نشینی کرد و بر روی ۲۷ هزار و ۶۳۰ تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به روز گذشته ۱۲۰ تومان کاهش را نشان می دهد. نرخ دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز افت و خیز چشمگیری را تجربه نکرد و با ۲۵ هزار و ۱۹۹ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

صرافی ملی هم امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۵ هزارو ۳۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۲۹۱ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۶۸۵ تومان بود.

افت اندک قیمت درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز برخلاف قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد. قیمت درهم امروز ۱۰ تومان افت نسبت به روز قبل با ۷ هزار و ۵۶۰ تومان نرخ گذاری شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۷۶۷ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

قیمت سکه و طلا ریزش کرد

قیمت اونس طلا که در بازار روز گذشته به سمت مرز ۲ هزار دلار پیشروی کرده بود در شروع معاملات امروز عقب نشینی کرد. فلز گران بهای جهانی در زمان نوشتن این گزارش با ۱۹۷۸ دلار معامله شد که نسبت به روز دوشنبه ۱۲ دلار پایین رفته بود.

با عقب نشینی قیمت دلار و قیمت طلای جهانی ، بازار سکه و طلا در ایران هم آرایش نزولی به خود گرفت و قدرت معامله گران کاهشی بیشتر شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت و با ۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

بازار سکه هم امروز شاهد ریزش قیمت سکه بود. فلز زرد رنگ داخلی با ۱۳ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان مبادله شد و در نیمه روز بار دیگر کاهش را تجربه کرد و با ۱۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل ۸۵ هزار تومان پایین رفته بود. با احتساب قیمت ۲۷ هزار ۶۳۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه هم ۳٫۸۷ درصد بود. .برخی از تحلیلگران بازار سکه هم معتقدند تا زمانی که ارزش ذاتی سکه بالای ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است افت قیمت سکه به زیر مرز ۱۳ میلیون تومان دشوار است.
خبر مهم دولت برای بازار دلار

در بازار ارز امروز یک خبر از سخنگوی دولت مورد توجه معامله گران قرار گرفت.بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: سه عامل کاهش ارزش پول ملی با جدیت مقابله می شود. کسری بودجه به حداقل رسیده است. نظم دهی و انضباط بانکها نیز در دستور کار است. ناترازی ارزی نیز در حال جبران است. موفقیتهای خوبی داشتیم و این رویه به عنوان برنامه مهم دولت تداوم دارد.

بانک مرکزی هم از وضعیت مناسب ذخایر ارزی کشور با توجه به رشد درآمدهای صادرات نفت خبر داد. بانک مرکزی دو روز پیش به نقل از مدیر اداره بین الملل خود تأکید کرد: با توجه به رشد قابل ملاحظه درآمدهای ارزی به سبب افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین رشد چشمگیر قیمت نفت، با فرض حفظ شرایط موجود (ادامه تحریم‌ها) نیز سال جاری در مقایسه با سال گذشته از نظر درآمدهای ارزی، در وضعیت بهتری قرار خواهیم داشت. به نظر می رسد که یکی از دلایل کاهش قیمت دلار سیگنال ها دولت و بانک مرکزی باشد که به سوی بازار ارز روانه می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....