تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 12:24
کد خبر : 143974

قیمت دلار سرگردان میان غزه و هرات

قیمت دلار سرگردان میان غزه و هرات

برخی از فعالان بازار دلار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار در هفته جاری مانند هفته گذشته اخبار و سیگنال‌های جنگ حماس و اسرائیل را تحت نظر خواهد گرفت. اقتصاددان: نگاهی به بازار ارز تهران از ۱۵ مهر ماه به بعد نشان می‌دهد که با شروع درگیری‌های نظامی در نوار غزه، قیمت دلار دچار نوسانات چشمگیری

برخی از فعالان بازار دلار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار در هفته جاری مانند هفته گذشته اخبار و سیگنال‌های جنگ حماس و اسرائیل را تحت نظر خواهد گرفت.

اقتصاددان: نگاهی به بازار ارز تهران از ۱۵ مهر ماه به بعد نشان می‌دهد که با شروع درگیری‌های نظامی در نوار غزه، قیمت دلار دچار نوسانات چشمگیری شد.

در همین راستا، نرخ دلار روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر ماه به سطوح قیمتی کانال ۵۳‌هزار تومانی رسید. اما با گذشت زمان و اتمام هفته سوم مهر، شاخص ارزی دچار افت قیمت شد. روند کاهشی جدید دلار به بازار هفته پایانی مهر نیز سرایت کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات هفته گذشته فعالیت خود را با قیمت ۵۱‌ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز کرد. روند کاهشی جدید دلار، نرخ این ارز را در روز‌های میانی هفته‌ای که گذشت به کانال ۵۰‌ هزار تومانی و بازه قیمتی ۵۰‌ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰‌ هزار و ۵۰۰ تومان بازگرداند.

با این حال، پس از انتشار اخبار شوکه کننده در رابطه با موج جدید حمله‌های نظامی به نوار غزه و همچنین واکنش رسمی مقامات کشور، اسکناس آمریکایی در تهران افزایشی شد. در روز چهارشنبه ۲۶ مهر، دلار در سطح قیمتی روز ابتدایی هفته یعنی رقم ۵۱‌ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. در روز پنج‌شنبه نیز قیمت دلار با تعدیل نرخ ۱۵۰ تومانی در رقم ۵۱‌ هزار و ۱۵۰ تومان به فعالیت خود پایان داد.

از سوی دیگر، حباب درهم در روز پنجشنبه به کمترین سطح از دوم مردادماه رسید که نشان می‌دهد بازارساز ذخیره کافی برای عرضه در بازار و کنترل نوسان دارد. با این حال درهم در برزخ حمایت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان و مقاومت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان گرفتار شده و خروج از هر طرف وضعیت صعودی و یا نزولی درهم را مشخص می‌کند.

در شرایط کنونی؛ دسته‌ای از معامله گران باور دارند با باز شدن بازار ارز هرات در روز شنبه احتمالا بخشی از تقاضای روزهای گذشته به بازار امروز سرازیر خواهد شد و همین امر زمینه ساز رشد هیجانی قیمت دلار می‌شود.

برخی دیگر می‌گویند در هفته جاری بازار ارز تهران دوباره گوش به فرمان اخبار و سیگنال های سیاسی حول محور جنگ غزه و حماس خواهد بود.عده ای از تحلیلگران سیاسی می گویند در صورتی که خبری از آتش بس به بازار مخبره شود اسکناس آمرکیی در سرازیری خواهد افتاد.

به عقیده فنی‌ها قیمت دلار هرات برای رشد باید بالای سطح فعلی یعنی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد. مقاومت مهم بازار ارز هرات ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر این مرز را بشکند سد ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان را در پیش دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....