تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 20:26
کد خبر : 28543

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته

 قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۹/۲۷ قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، نوسان اندکی داشت یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۹۵۲ هزار تومان رسید. قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات پیرامون بسته کمک مالی و ضعیف

 قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۹/۲۷

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، نوسان اندکی داشت یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۹۵۲ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات پیرامون بسته کمک مالی و ضعیف شدن ارزش دلار در بالاترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۶۳ دلار و ۸۹ سنت ایستاد.

در اقتصاددان به نقل از ایسنا، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۸۶۸ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۸۵۹ دلار و ۱۰ سنت بسته شد.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزش دیلی فارکس، قانون‌گذاران آمریکایی به توافق پیرامون بسته کمک مالی نزدیک شده اند و این موضوع از قیمت طلا پشتیبانی کرده است اما بازارها احتمالا از میزان این بسته مایوس می‌شوند و بعید است روند نزولی مشاهده شده بازار طلا در چند ماه گذشته معکوس شود.

مذاکره کنندگان کنگره آمریکا روز چهارشنبه سرگرم چانه‌زنی روی جزئیات لایحه کمک کرونایی ۹۰۰ میلیارد دلاری بودند که شامل چک‌های ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلاری و تمدید حمایت‌های بیکاری است و این امر باعث شد دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال اخیر معامله شود.

بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه به شکل صریحی وعده داد برنامه خرید اوراق قرضه خود را تا زمانی که روند اشتغال به طور کامل بهبود پیدا کند و تورم به هدف دو درصد برسد، ادامه خواهد داد. نرخ‌های بهره هم احتمالا در سال‌های آینده همچنان نزدیک صفر باقی خواهد ماند.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس هستند که احتمالا از تصویب اقدامات محرک مالی بیشتر در آستانه بریگزیت خودداری خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۲۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۰۳۶ دلار و ۹۴ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۳۲۹ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌پنج‌شنبه ۲۷ آذر ساعت ۱۹، بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۵،۸۰۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۲۷ آذر ساعت ۱۹، با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۱،۵۵۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۵۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۳۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۹۵۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....