تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1402 - 11:15
کد خبر : 129753

فشار سیاسی به بازار دلار

فشار سیاسی به بازار دلار

قیمت سکه امامی امروز متفاوت بود.در حالی که برخی از سایت ها از ریزش ۳۰۰ هزار تومانی فلز گران بهای داخلی خبر می دادند برخی از سکه فروشی ها می گفتند که نرخ سکه کاهش معناداری را ثبت نکرده و نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بوده است.این دسته امروز مدعی بودند که قیمت سکه

قیمت سکه امامی امروز متفاوت بود.در حالی که برخی از سایت ها از ریزش ۳۰۰ هزار تومانی فلز گران بهای داخلی خبر می دادند برخی از سکه فروشی ها می گفتند که نرخ سکه کاهش معناداری را ثبت نکرده و نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بوده است.این دسته امروز مدعی بودند که قیمت سکه امامی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

اقتصاددان: بازار ارز تهران در آخرین روز خرداد ماه بار دیگر زیر بمباران اخبار و سیگنال های مثبت سیاسی قرار گرفت؛ روز گذشته یک خبرنگار اتریشی از دیدار علی باقری و انریکه مورا در دوحه خبر داد و در روز چهارشنبه این دیدار تایید شد.

فشار سیاسی به بازار دلار

این خبر همزمان است با سفر امیر عبداللهیان به قطر و همین امر باعث شده تنور گمانه زنی های سیاسی در بازار ارز تهران داغ تر شود.علی باقری کنی در تازه ترین پیام توئیتری خود این خبر را تایید کرده و نوشته: ‌جلسه ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در توئیتی نوشته یکی از موضوعات گفتگو در این دیدار درباره مذاکرات برجام، رفع تحریه ها ، توافق ایران و عربستان و …بوده است. نکته مهم این است که هم باقری و هم مورا از این دیدار تقریبا اظهار رضایت کرده اند.

البته امروز یک ادعای دیگر هم در بین معامله گران بازار دلار تقریبا برجسته شد.امروز برخی از منابع خبری مدعی بودند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به زودی راهی کویت می شود.این ادعا درحالی است که امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بعد از سفر به قطر به عمان راهی کویت شده است.همین ادعا باعث افزایش گمانه زنی‌ها در مورد ارتباط سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه با پرونده ایران شده است.

با این حال طبق ادعای برخی از سایت ها و کانالها بازیگران ارزی از مرز حساس ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان حمایت کردند و اسکناس آمریکایی در محدوده ۴۸ هزار و ۴۰۰ تا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید. مرز یاد شده از نگاه فعالان بازار برای قیمت دلار خاکریز مهمی است که در صورتی که از دست برود احتمال فشار فروش در بازار می شود.

برخی ها می گفتند یکی از دلایل نوسان کمرنگ دلار در تهران ناشی از ثبات نسبی نرخ حواله درهم بود.گفته می شود درهم در بازار امروز در حول وحوش ۱۰۰ تومان نوسان نزولی را ثبت کرده بود. نرخ حواله درهم عصر امروز تقریبا در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود. نرخ برابری درهم به دلار امروز در نیمه کانال ۴۹ هزار تومان قرار داشت که نسبت به قیمت نقدی نزدیک به ۸۰۰ تومان بالاتر بدست آمد.البته نرخ دلار در هرات مرز حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و در محدوده ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

عده ای از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی باور دارند که پنجره دیپلماسی بعد از مدت ها بار دیگر تا حدودی باز شده،با این حال معامله گران دلار منتظر نتایج این اتفاقات جدید سیاسی هستند و به همین دلیل بازار امروز نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد.برخی از تکنیکالیست ها باور دارند در شرایط فعلی مرز ۴۸ هزار و ۳۰۰ تا مرز ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان برای اسکناس آمریکایی خط قرمز است و در صورتی که این مرز از دست برود احتمال تقویت هیجانات ارزی و افزایش فروش در بازار وجود دارد .

کاهش مقطعی قیمت طلا جهانی

قیمت اونس در بازار امروز یک واکنش مقطعی به سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نشان داد و تا نزدیک مرز ۱۹۲۰ دلار پایین آمد. این قیمت در واقع کاهش تقریبا ۱۰ دلاری را نشان می دهد. با این حال اونس طلا عصر امروز در محدوده ۱۹۳۱ دلار به فروش رسید مه نسبت به روز قبل تقریبا ۲ یا ۳ دلار افت کرده بود.

عقبگرد قیمت طلا ۱۸ عیار

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار طبق سایت اتحادیه طلا و ارز نسبت به روز سه شنبه در حول و حوش ۳۰ هزار تومان پایین آمد و عدد ۲میلیون و ۲۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان را در آخرین روز خرداد ۱۴۰۲ برای خود ثبت کرد.

قیمت سکه دو نرخی شد!

در بازار سکه هم قیمت سکه امامی امروز متفاوت بود.در حالی که برخی از سایت ها از ریزش ۳۰۰ هزار تومانی فلز گران بهای داخلی خبر می دادند برخی از سکه فروشی ها می گفتند که نرخ سکه کاهش معناداری را ثبت نکرده و نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بوده است.این دسته امروز مدعی بودند که قیمت سکه امامی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....