تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1400 - 22:33
کد خبر : 53867

عوامل اثرگذار بر نرخ وام مسکن در استرالیا

عوامل اثرگذار بر نرخ وام مسکن در استرالیا

شاید یک شهروند استرالیایی تلقی کند، میزان هزینه بهره ای را که برای دریافت وام خرید خانه خود در حال پرداخت می باشد، زیاد است. رئیس کمیته رقابت مصرف کنندگان استرالیا، بعد از استعلامی که این شرکت از نرخ وام های خرید خانه انجام داد، موضوعات بالا را رسانه ای کرد. طرح این مساله، منتج

شاید یک شهروند استرالیایی تلقی کند، میزان هزینه بهره ای را که برای دریافت وام خرید خانه خود در حال پرداخت می باشد، زیاد است.
رئیس کمیته رقابت مصرف کنندگان استرالیا، بعد از استعلامی که این شرکت از نرخ وام های خرید خانه انجام داد، موضوعات بالا را رسانه ای کرد.
طرح این مساله، منتج به این ارزیابی شد که مشتریانی که وام طولانی مدت از بانک های بزرگ دارند، به طور متوسط مقدار ۲۶ صدم در واحد درصد بیشتر از مشتریانی که به تازگی وام دریافت کرده اند، بهره پرداخت می کنند. این همان درصدی است که به عنوان مالیات وفاداری از آن یاد می شود. یعنی به طور منطقی هر قدر بازپرداخت دارای توالی زمانی بیشتری برای وام دهنده باشد، احتمالا مقدار بیشتری بایستی پرداخت کند.
برای مشتریانی که دارای فراوانی بیش از ۵ وام دریافتی هستند، میزان متوسط بهره پرداختی به ۴ دهم درصد افزایش می یابد. در حالی که تصور می شود این درصد از لحاظ توان پرداخت نباید زیاد به نظر بیاید، ولی اگر کمی بیشتر دقت کنیم ملاحظه می شود؛ در واقع هزاران دلار بیشتر در هر سال، بی جهت و بی مورد قابل پرداخت است.
می دانیم که نرخ بهره بواسطه نقدینگی در پایین ترین حد خود قرار دارد و در سال جاری میلادی در استرالیا به مقدار ۲۵ صدم در واحد درصد سقوط کرده است. این موضوع باعث رقابت شدید بین وام دهندگان شده و بدین معناست که نرخ بهره در حال حاضر به صورت فوق العاده ای مطلوب است.
تحلیل هایی بر روی نرخ های پیشنهادی بین ارائه دهنده خدمات مختلف و زمینه های گوناگون آن انجام شده تا نشان دهد که در حال حاضر، نرخ بهره مناسب با چه اهرم عملیاتی مشخص می شود. اگر نرخ متفاوتی با این مقدار به شما توصیه می شود، بهتر است سرمایه گذاری دیگری را انتخاب نمایید.
اگر برای محل زندگی یک شهروند در کشور استرالیا، وام پرداخت نشده ای وجود دارد و وام اصلی و هم بهره دیگری پرداخت می شود و درصد فعلی آن با عدد دو شروع می شود، به این معناست که این شخص در حال پرداخت بیش از حد است و بنابراین بخش مهمی از پس انداز خود را از دست می دهد.
تصور شود؛ میزان متوسط وام پرداختی در کشور استرالیا، بالای ۲۶صدم در واحد درصد باشد بنابراین میزان بهره قابل پرداخت برای خانه ی ۵۰۰ هزار دلاری برابر است با ۱۳۰۰ دلار به طور سالانه یا ۱۰۸ دلار به صورت ماهیانه است.لذا ترجیح داده می شود؛ این پول در جیب مودیان بماند تا به بانک ها برسد.
حال تصور کنید وام منزل شما فقط باز پرداخت بهره دارد و این نرخ با عدد ۳ شروع شود که در واقع پایین تر از درصد بیان شده است.
اگر شما بر روی وام خانه ی خود فقظ نرخ بهره را پرداخت می کنید؛ نرخ بهره باید در کمترین حد در دامنه ی ۳ در صد باشد.
زمانی که به تصحیح نرخ وام می رسیم پیشنهاداتی برای نرخ های پایین که تاریخ هستند از بعضی بانک های اصلی و وام دهندگان درجه دو در حال حاضر میتوان پیدا کرد.
شرایط شخصی فعلی، همین طور شرایط سنی شما در میان سالی، از مجموعه عوامل و متغیرهایی هستند که ارزشهای قابل اثری بر روی زمان بازپرداخت و هدف شما از دریافت وام در استرالیا خواهند داشت. شایان ذکر است که وام هایی با نرخ ثابت نسبت به وام هایی با نرخ های متنوع بعضی از محدودیت ها و جنبه های مطروحه را ندارند. به عنوان مصداق می توان از حساب های تعدیل کننده درآمد نام برد. همچنین انعطاف پذیری های زیاد مثل باز پرداخت بهنگام یا پرداخت زودتر از موعد برای تسویه وام، جریمه تاخیر پرداخت اقساط، می تواند در میزان بهره قابل وام تاثیرگذار است.
(ح)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....