تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 - 16:49
کد خبر : 73583

عقب‌نشینی طلا از یک خاکریز حساس!

عقب‌نشینی طلا از یک خاکریز حساس!

دیروز بیت کوین و طلا هر دو روندی کاهشی داشتند. اقتصاددان: دیروز به نظر می رسید طلا برای مدتی در برابر فشار دوگانه تورم فزاینده و دلار شکست ناپذیر بماند اما این رویداد رخ ندادو در نهایت این فلز تسلیم اخبار افزایش نرخ سود شد. طلا در روز پنجشنبه ۲ درصد سقوط کرد تا پشتوانه

دیروز بیت کوین و طلا هر دو روندی کاهشی داشتند.

اقتصاددان: دیروز به نظر می رسید طلا برای مدتی در برابر فشار دوگانه تورم فزاینده و دلار شکست ناپذیر بماند اما این رویداد رخ ندادو در نهایت این فلز تسلیم اخبار افزایش نرخ سود شد. طلا در روز پنجشنبه ۲ درصد سقوط کرد تا پشتوانه حمایت هزار و ۸۰۰ دلاری قبلی خود را بشکند.

قیمت آتی طلا در فوریه، با ۳۵٫۹۰ دلار کاهش به ۱۷۸۹٫۲۰ دلار رسید که برای اولین بار از ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۱ به زیر سطح ۱۸۰۰ دلار رسید.

پاشنه آشیل فلز زرد مقاومت ۱۸۳۰ دلاری بوده است که از نوامبر(آذر) بارها سعی در شکستن آن داشت، اما در این زمینه ناکام ماند.

فدرال رزرو در حال تسریع برنامه‌های خود برای مهار تورم است. تورمی که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که اگر موضوع تورم ایالات متحده تا سال ۲۰۲۲ باقی بماند، طلا می تواند دوباره رشد کند و حتی رکوردهای سال ۲۰۲۰ را شکسته و به بالای ۲هزار و ۱۰۰ دلار برود.

 عقب‌نشینی طلا از یک خاکریز حساس!

تداوم روزهای بد بیت‌کوین

بیت کوین (BTC) در روز چهارشنبه به زیر سطح حمایت اولیه ۴۵هزار دلار سقوط کرد، سپس در حدود ۴۲ هزار دلار تثبیت شد که نزدیک به پایین ترین سطح سقوط در ۵ دسامبر است.

به علاوه، بیت کوین زیر میانگین متحرک کلیدی باقی می ماند و تقریباً ۳۵ درصد کمتر از بالاترین قیمت خود در حدود ۶۹هزار دلار قرارداشت.

ارزش این ارز دیجیتال در هفته گذشته حدود ۸ درصد کاهش یافته است .

 عقب‌نشینی طلا از یک خاکریز حساس!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....