تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 21:15
کد خبر : 157594

عضو اصلی کارگری شورایعالی کار مطرح کرد

عدم تناسب افزایش حقوق‌‌‌ها و هزینه‌‌های زندگی

عدم تناسب افزایش حقوق‌‌‌ها و هزینه‌‌های زندگی

عضو اصلی کارگری شورایعالی کار در ارتباط با ادعای وزیر کار مبنی بر افزایش ۸۴ درصدی حقوق و مزایای کارگران در دو سال گذشته گفت: امروز فاصله حقوق‌ها با خط فقر خیلی زیاد است؛ دو برابر این حقوق هم به خطر فقر نمی‌رسد. آیت اسدی گفت: مگر همان افزایش ۵۷ درصدی مزد ۱۴۰۱ که مدام

عضو اصلی کارگری شورایعالی کار در ارتباط با ادعای وزیر کار مبنی بر افزایش ۸۴ درصدی حقوق و مزایای کارگران در دو سال گذشته گفت: امروز فاصله حقوق‌ها با خط فقر خیلی زیاد است؛ دو برابر این حقوق هم به خطر فقر نمی‌رسد.

آیت اسدی گفت: مگر همان افزایش ۵۷ درصدی مزد ۱۴۰۱ که مدام روی آن مانور می‌دهند، چقدر آورده‌ی ریالی داشت؟ فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان! در همین مدت اجاره‌خانه، چهار یا پنج برابر این رقم اضافه شده است.

مدیران وزارت کار، از افزایش ناچیز دستمزد در سال‌های اخیر دفاع می‌کنند؛ آن‌ها این دفاع را با اتکا به درصدهای افزایش مزد و بدون توجه به پیشتازی تورم و نرخ خط فقر انجام می‌دهند و مدعی هستند، افزایش حقوقِ این سال‌ها «عادلانه و مکفی» بوده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایلنا ، برای نمونه، در روزهای اخیر، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در یک سخنرانی گفت: «از بدو امر تلاش دولت سیزدهم بر این است که بخشی از مشکلات را در حوزه اداری و کارگری برطرف کند، به طوری که در دو سال گذشته بالغ بر ۸۴ درصد حقوق و مزایا افزایش یافت».

اما آیا این اعداد و درصدهای اعلام شده می‌تواند بحران معیشتی طبقه‌ی کارگر را بپوشاند؛ آیت اسدی (عضو اصلی کارگری شورایعالی کار) در پاسخ به ضرورت‌های افزایش دستمزد کارگران براساس قانون اشاره کرد و گفت: هنوز جلسات عملی و رسمی دستمزد ۱۴۰۳ در صحن شورای‌عالی کار آغاز نشده است؛ فقط در یک جلسه بحث مزد منطقه‌ای مطرح شد که به نتیجه نرسیدیم و موضوع به کمیته دستمزد احاله شد که در آنجا هم مساله مردود دانسته شد.

او تاکید کرد: ما همچنان منتظر تشکیل جلسه شورای‌عالی کار هستیم؛ ماه قبل نشست شورایعالی کار تشکیل نشد درحالیکه قرار بود این نشست‌ها ماهانه تشکیل شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....