تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 22:01
کد خبر : 58198

ظهور طالبان، خط لوله صلح را احیا می‌کند؟

ظهور طالبان، خط لوله صلح را احیا می‌کند؟

  خط لولهٔ صلح نام خط لولهٔ گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که براساس تفاهم‌های انجام شده، ایران متعهد می‌شود که تا مدت ۲۵ سال، گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان بفروشد. این مسیر اقتصادی‌ترین روش تأمین انرژی شبه‌قارهٔ می‌باشد. جذابیت‌هایی که این طرح نه تنها از جنبهٔ

 

خط لولهٔ صلح نام خط لولهٔ گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که براساس تفاهم‌های انجام شده، ایران متعهد می‌شود که تا مدت ۲۵ سال، گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان بفروشد. این مسیر اقتصادی‌ترین روش تأمین انرژی شبه‌قارهٔ می‌باشد.

جذابیت‌هایی که این طرح نه تنها از جنبهٔ تأمین انرژی برای شبه‌قارهٔ هند دارد، بلکه به عنوان یک عامل کاهش تنش در روابط میان هند و پاکستان نیز به شمار می‌رود، هندوستان تحت فشارهای آمریکا اعلام کرد که از این طرح کناره‌گیری می‌کند.

ساخت این خط لوله که قرار بود در سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری برسد با کنار کشیدن هند و تعلل پاکستان در ساخت خط لوله در داخل این کشور، نیمه‌کاره رها شد.

پس از توقف خط لوله صلح، پروژه دیگری به نام تاپی مطرح شد تا گاز ترکمنستان را پس از عبور از افغانستان و پاکستان به هند برساند.

حالا با تحولات جدید و ظهور دوباره طالبان که موضع سختی نسبت به هند دارند این پرسش مطرح می‌شود که عاقبت این پروژه چگونه خواهد شد؟ آیا فرصت برای احیای مجدد خط لوله صلح ایجاد می‌شود؟

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....