تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 21:08
کد خبر : 137812

طرح خرابکاری در صنایع موشکی ایران خنثی شد

طرح خرابکاری در صنایع موشکی ایران خنثی شد

سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع موفق شد طی عملیاتی پیچیده از یک خرابکاری در صنایع دفاعی کشورمان جلوگیری کند. بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی، پهپادی و هوافضای کشورمان با هوشیاری سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع پیشگیری و خنثی شد. این خرابکاری با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عوامل جهانی آنها صورت پذیرفته بود.

سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع موفق شد طی عملیاتی پیچیده از یک خرابکاری در صنایع دفاعی کشورمان جلوگیری کند.

بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی، پهپادی و هوافضای کشورمان با هوشیاری سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع پیشگیری و خنثی شد.

این خرابکاری با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عوامل جهانی آنها صورت پذیرفته بود.

در این طرح قرار بود قطعات معیوب و تجهیزشده به ابزار انفجاری وارد چرخه تولید صنایع موشکی ایران شود اما با شکست این پروژه، کلیه مسیر‌ها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال این قطعات به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از شبکه خبر، سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع درخصوص کشف خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی کشورمان بیان کرد: رژیم صهیونیستی در این طرح خرابکارانه قصد داشت مداری غیرقابل‌شناسایی را سر راه کانکتورهای مورداستفاده در صنایع موشکی و پهپادی ایران قرار دهد که در زمان و تاریخ مشخص به صورت انفجاری عمل کند.

به گفته سردار فرحی، اگر این خراب‌کاری کشف نمی‌شد و این قطعات (کانکتورها) به‌کار برده می‌شدند، تمامیِ موشک‌ها از حیز انتفاع ساقط می‌شدند.

جزئیات عملیات پیچیده خنثی‌سازی خرابکاری صنعتی در صنایع دفاعی ایران

یک مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع درباره جزئیات مقابله با خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی گفت: با توجه به تاثیرگذاری راهبردی قدرت موشکی ایران در ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان، صنایع موشکی همواره از اهداف سرویس‌های جاسوسی در زمینه خرابکاری صنعتی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به خودکفایی کشور در زمینه طراحی و تولید انواع سامانه‌ها و موشک‌های مورد نیاز در برد‌های مختلف، طی سال‌های اخیر پروژه‌های چندلایه اطلاعاتی و امنیتی با پوشش خرید قطعات برای فریب سرویس‌های حریف طراحی و اجرا شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع بیان کرد: با عنایت حضرت، ولی عصر (عج) طی ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملا حرفه‌ای که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را برای بکارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند، در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (ع) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد.

وی افزود: این شبکه با هدایت مستقیم سازمان موساد قصد داشت با فروش قطعه تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع اظهار کرد: با وجود برنامه بسیار پیچیده دشمن صهیونیستی، این اقدام دشمن از همان ابتدا تحت رصد اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفت و با دستگیری عوامل آن به طور کامل خنثی شد.

وی گفت: با اجرای این پروژه کاملا موفق کلیه مسیر‌ها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال قطعه مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع تصریح کرد: دشمن صهیونیستی تا چندی قبل کاملا مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده، لیکن پس از وارد شدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده همچنان در شوک است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....