تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 21:00
کد خبر : 72446

ضرورت حضور زنان کارآفرین در عرصه های اقتصادی

ضرورت حضور زنان کارآفرین در عرصه های اقتصادی

حضور زنان کارآفرین در رونق تولید و اقتصاد نقش و تاثیرگذاری فراوان در سلامت اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد.در سالهای اخیر با توجه تبلیغات روانی و جنگ اقتصادی در دوره تحریم، حضور کارآفرینان خصوصا زنان می‌تواند موتور محرکه اقتصادی را شتاب بیشتری  بخشد. بنابراین باید شرایط ورود به فضای کسب و کار برای فعالان  عرصه 

حضور زنان کارآفرین در رونق تولید و اقتصاد نقش و تاثیرگذاری فراوان در سلامت اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد.در سالهای اخیر با توجه تبلیغات روانی و جنگ اقتصادی در دوره تحریم، حضور کارآفرینان خصوصا زنان می‌تواند موتور محرکه اقتصادی را شتاب بیشتری  بخشد. بنابراین باید شرایط ورود به فضای کسب و کار برای فعالان  عرصه  کارآفرینی بیش از گذشته فراهم شود و  این بستر از قوانین حمایتی ابتدا باید برای زنان کارآفرین آغاز شود .

اقتصاددان: موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه ‌تنها از لحاظ اقتصادی برای آنها سودمند است، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی زیادی برای اقشار مختلف جامعه در پی دارد. در حالیکه کار آفرینی، به نوعی فرایند نوآوری و بهره گیری از فرصت ها با تلاش بسیار و همراه با پذیرش ریسک مالی، روانی و اجتماعی و با انگیزه کسب سود، رضایت شخصی و استقلال همراه است.

امروزه ضرورت کارآفرینی به منزله راهی برای تحقق توسعه و رفع بیکاری، زنان را با افزایش و گسترش فرصت های شغلی بر مبنای خلاقیت که بار فرهنگی- ارزشی در آن قرار دارد، روبرو کرده . باید توجه داشت که مدیریت در جامعه می تواند نقش بسیاری بسزایی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه داشته باشد، وقتی به کانون گرم خانواده نگاه می کنیم، مدیریت بانوان خودنمایی می کند.

همچنین کانون خانواده با درایت ، محبت و با اولویت بندی بانوان مدیریت می شود و اجازه می دهد چرخ اقتصاد در خانواده به درستی راهبری شود . در واقع خلاقیت و نوآوری به عنوان رکن اساسی در کارآفرینی مطرح است، همچنین امروز در حوزه های اقتصادی و اجتماعی نیازمند نگاه کار آفرینی هستیم و مطمئن هستیم که با درایت نیمی از جمعیت که بانوان هستند این قشر می تواند از این مهم سر بلند بیرون آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....