تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 20:38
کد خبر : 150905

صعود نرخ تورم قیمت آپارتمان‌های تهران در قله ۴ سال اخیر

صعود نرخ تورم قیمت آپارتمان‌های تهران در قله ۴ سال اخیر

اقتصادنیوز: نرخ تورم قیمت خانه‌های تهران در قله ۴ سال اخیر قرار گرفته است. اقتصاددان: در آبان ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی تهران کاهش یافته اما تورم ماهانه و سالانه آن با افزایش مواجه شده به طوری که نرخ سالانه آن در قله ۴ ساله خود ایستاده است. تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار از

اقتصادنیوز: نرخ تورم قیمت خانه‌های تهران در قله ۴ سال اخیر قرار گرفته است.

اقتصاددان: در آبان ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی تهران کاهش یافته اما تورم ماهانه و سالانه آن با افزایش مواجه شده به طوری که نرخ سالانه آن در قله ۴ ساله خود ایستاده است.

تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار از شاخص قیمت مسکن نشان می‌دهد که در آبان سال ۱۴۰۲، تعداد معاملات واحدهای مسکونی در تهران نسبت به مهر ماه ۱۷ درصد افزایش یافته است. در مقابل، میانگین وزنی قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت نسبت به اولین ماه از پاییز با ۳ درصد کاهش مواجه شده است.

همچنین، شواهد آماری حاکی از آن است که تورم ماهانه خانه‌های تهران پس از ۴ ماه تجربه نرخ‌های منفی، در آبان ماه افزایش یافته و به بالای یک درصد رسیده است. تورم سالانه نیز به روند افزایشی خود ادامه داده و رکورد ۴ ساله خود را ثبت کرده است. در سوی دیگر، تورم نقطه به نقطه خانه‌های پایتخت در دومین ماه از پاییز ۱۴۰۲ نزولی شده است.

صعود نرخ تورم قیمت آپارتمان‌های تهران در قله 4 سال اخیر

افزایش تعداد معاملات مسکن در تهران؛ میانگین قیمت خانه متری ۸۰ میلیون تومان

اکوایران در این باره نوشت: آخرین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده در تهران طی آبان ۱۴۰۲ به ۳ هزار و ۹۹۸ واحد رسیده است که نسبت به مهر افزایش ۱۷ درصدی را تجربه کرده است.

میانگین وزنی قیمت هر متر مربع خانه نیز به ۸۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم در مهر ماه برابر با ۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. میانگین حسابی قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در تهران نیز به ۷۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل یک درصد کاهش یافته است.

رکورد ۸۶ درصدی قیمت مسکن در پایتخت طی آبان ۱۴۰۲

مرکز آمار تورم آپارتمان‌های مسکونی تهران را نیز به صورت ماهانه، نقطه به نقطه و فصلی منتشر کرده است. تورم ماهانه نشان می‌دهد که به طور متوسط قیمت یک متر خانه در تهران در آبان سال جاری چند درصد نسبت به مهر ماه تغییر کرده است. تورم نقطه به نقطه این تغییرات را در آبان سال جاری نسبت به آبان سال قبل می‌سنجد. در تورم سالانه، میانگین تغییرات قیمت در دوازده ماه منتهی به آبان ۱۴۰۲ نسبت به دوازده ماه منتهی به آبان سال ۱۴۰۱ ارزیابی می‌شود.

طبق داده‌های منتشر شده، تورم ماهانه مسکن در تهران در آبان ۱۴۰۲ به ۱٫۵ درصد رسیده است. این نرخ در حالی به ثبت رسیده که در ۴ ماه گذشته تورم ماهانه مسکن در پایتخت منفی بوده است. بالاترین سطح این نرخ طی ماه‌های گذشته ۱۳٫۸ درصد بوده که در اسفند سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.

صعود نرخ تورم قیمت آپارتمان‌های تهران در قله 4 سال اخیر

ورم سالانه آپارتمان‌های تهران نیز در آبان سال جاری به ۸۶٫۳ درصد رسیده که بالاترین رقم ثبت شده از آبان سال ۹۸ تا کنون است. بر این اساس، تورم سالانه مسکن در پایتخت به رکورد ۴ ساله خود رسیده است.

در مقابل، تورم نقطه به نقطه این خانه‌ها کاهش یافته و از ۷۴٫۵ درصد در مهر به ۶۸٫۷ درصد در آبان ماه رسیده است. بالاترین سطحی که این نرخ طی ماه‌های گذشته تجربه کرده ۱۲۱٫۸ درصد بوده که مربوط به اردیبهشت سال جاری است.

صعود نرخ تورم قیمت آپارتمان‌های تهران در قله 4 سال اخیر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....