تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 11:32
کد خبر : 149195

سخنرانی رئیسی در مجلس برای دفاع از لایحه بودجه

صادرات شرکت های دانش بنیان به ۲ میلیارد دلار رسیده است

صادرات شرکت های دانش بنیان به ۲ میلیارد دلار رسیده است

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح امروزدر صحن مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد. اقتصاددان: سید ابراهیم رئیسی که برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی رفته بود، ویژگی‌های لایحه بودجه جدید را تشریح کرد. سید ابراهیم رئیسی، در ابتدای سخنان خود با یادآوری شهادت بیش از ۶ هزار کودک در فلسطین خاطرنشان کرد:

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح امروزدر صحن مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.

اقتصاددان: سید ابراهیم رئیسی که برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی رفته بود، ویژگی‌های لایحه بودجه جدید را تشریح کرد.

سید ابراهیم رئیسی، در ابتدای سخنان خود با یادآوری شهادت بیش از ۶ هزار کودک در فلسطین خاطرنشان کرد: امروز عاملان جنایت بشری در غزه همان مدعیان حقوق بشر در دنیا هستند.

وی با بیان این‌که «ملت‌ها امروز بخاطر فلسطین بپا خواسته‌اند و عدالت را فریاد میزنند» ادامه داد: باور داریم شهادت کودکان و زنان فلسطینی به حکومت رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد.

وی با بیان این‌که «در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده هم درآمدها و هم هزینه‌ها واقعی دیده شود.» ادامه داد: تلاش دولت معطوف به اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است. بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است و تلاش شده واقعیت مسائل دیده شود.

رئیس قوه مجریه همچنین با یادآوری اتفاقات این روزها در غزه بیان کرد: شهادت ۶۵۰۰ کودک و به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان مجاهد فلسطینی مایه تاسف همه ما و امت اسلامی و جامعه بشری شده اما آن‌چه بیشتر از این نسل‌کشی مایه تاسف است، این است آن‌هایی که مدعی حقوق انسان هستند یعنی آمریکا و غربی‌ها حامی این نسل‌کشی هستند.

وی با بیان این‌که «ملت‌ها امروز بخاطر فلسطین بپا خواسته‌اند و عدالت را فریاد میزنند» ادامه داد: باور داریم شهادت کودکان و زنان فلسطینی به حکومت رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد.

رئیسی گفت: تورم سالانه و نقطه به نقطه کاهشی شده است‌. تمام تلاش این است که بتوانیم نقدینگی را به طرف تولید هدایت کنیم. تولید شعار سال و محور کار در دولت و مجلس است تا تولیدکننده دچار مشکل نشود.

او ادامه داد: نسبت به مولد سازی ۶ برنامه داشتیم اما چرا اجرا نشد؟ برخی معتقدند آیین نامه مولدسازی، قانون گذاری است در حالی که اصل قانونگذاری در برنامه های ۵ ساله نوشته شده است. بررسی شد چرا این موضوع اجرا نمی شود و این در واقع روش اجرای همان چیزی است که در مجلس نوشته شده و در برنامه پنجم و ششم آمده است و در حال حاضر مولدسازی در تهران و شهرستان ها در حال اجرا است‌.

رئیس جمهور تاکید کرد: ۳۵۰۰ روستا رفع تنش های آبی شده منتها ما با عقب ماندگی هایی مواجه هستیم که باید جبران شود.

او تصریح کرد: کالا برگ در مجلس تصویب شد اما زمینه اجرای آن نبود در دی ماه سال گذشته آغاز شد ‌و در حال حاضر در حال گسترش است.

رئیسی گفت: آمار بیکاری ۷.۹ شده و کاهش پیدا کرده است. رهبری فرمودند شرکت های دانش بنیان کمی و کیفی باید رشد کند. در حال حاضر صادرات از شرکت های دانش بنیان به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

او با اشاره به ویژگی های بودجه ۱۴۰۳ افزود: در این بودجه علاوه بر نگاه واقعی تلاش کردیم گام هایی در جهت رفع ناترازی برداریم. اصلاح ساختار بودجه و انضباط مالی در دستور کار دولت بوده و هست. دولت تلاش کرد حساب واحد خزانه عملیاتی شود.

رئیس جمهور گفت: با تکیه بر رشد اقتصادی ۸ درصد برنامه ریزی کردیم. در سه ماهه اول ۱۴۰۲، آمار ما نشان دهنده ۷ درصد رشد اقتصادی است و به نظر می رسد در سه ماهه دوم با سال گذشته متفاوت خواهد شد.

او تاکید کرد: به عدالت در سطح استانی تاکید شده است. به نقش مردم در اقتصاد در بودجه و اقتصاد خصوصی و تعاونی تاکید شده، بخش تعاونی با هدایت و حمایت دولت تقویت شود و این موضوع در دستور کار است.

رئیسی گفت: برخی در خصوص مالیات گفتند مالیات حقوق بگیران افزایش پیدا می‌کند اما اینطور نیست و در بودجه ۱۴۰۳ به فراریان مالیاتی اشاره شده است و کسانیکه درآمدهای هنگفتی می‌گیرند و مالیات نمی دهند را مدنظر داریم.

او تصریح کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه دولت بوده و در بودجه ۱۴۰۳ مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس جمهور افزود: ۹ واحد کاهش وابستگی به نفت را بودجه داریم. همچنین کسری عملیاتی مورد توجه قرار گرفت. در بودجه ۱۴۰۳ تلاش کردیم که احکام دائمی در بودجه ۱۴۰۳ نیاوریم همچنان که در برنامه گفتیم هرچه شان برنامه ای ندارد جایش در برنامه نیست.

او خاطرنشان کرد: امیدوارم همچنان که در برنامه هفتم تلاش کردید این برنامه برسد و انشالله اجرایی شود، بودجه نیز با دقت تصویب شود و در اختیار دولت قرار بگیرد.

رئیسی اظهار کرد: پیگیری های مجلس نباید جرات اجرا را از مدیران را بگیرد. اما حتما نظارت میتواند همکاری خوبی با اجرا باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....