تاریخ انتشار : جمعه 10 تیر 1401 - 10:24
کد خبر : 92924

شی جین پینگ: دلیلی برای تغییر سیاست یک کشور با دو نظام وجود ندارد

شی جین پینگ: دلیلی برای تغییر سیاست یک کشور با دو نظام وجود ندارد

شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت سیاست یک کشور با دو نظام در تجربیات سالیان گذشته مورد آزمایش قرار گرفته و ثابت شده است که آن با منافع کشور، ملت، مناطق ماکائو و هنگ کنگ منطبق است و مورد استقبال مردم هنگ کنگ و ماکائو و شناخت جامعه جهانی قرار گرفته و دلیلی برای

شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت سیاست یک کشور با دو نظام در تجربیات سالیان گذشته مورد آزمایش قرار گرفته و ثابت شده است که آن با منافع کشور، ملت، مناطق ماکائو و هنگ کنگ منطبق است و مورد استقبال مردم هنگ کنگ و ماکائو و شناخت جامعه جهانی قرار گرفته و دلیلی برای تغییر این چنین سیاست خوب وجود ندارد و باید به اجرای آن ادامه دهیم.

این مطلب را او صبح جمعه یکم ژوئیه در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد بازگشت هنگ کنگ به میهن و تحلیف دولت ششم منطقه ویژه اداری هنگ کنگ که در محل نمایشگاه هنگ کنگ برگزار شد، عنوان کرد.

او گفت: هدف اصلی از اجرای سیاست یک کشور با دو نظام حفظ حاکمیت، امنیت و توسعه کشور و تضمین توسعه و شکوفایی بلندمدت هنگ کنگ و ماکائو است؛ این سیاست را دولت مرکزی برای نفع کشور، هنگ کنگ، ماکائو و مردم هنگ کنگ و ماکائو به اجرا در آورده است.

رهبر چین با تاکید بر اجرای همه جانبه سیاست فوق گفت: در چارچوب این سیاست، نظام سرمایه داری قبلی هنگ کنگ و ماکائو حفظ شده و این دو منطقه نیز از خودگردانی سطح بالایی برخوردارند.

شی جین پینگ تاکید کرد: با این حال، نظام سوسیالیستی، نظام پایه جمهوری خلق چین است و همه شهروندان مناطق ویژه اداری هنگ کنگ و ماکائو باید مبتکرانه نظام سوسیالیستی با ویژگی های منحصر به فرد چین را مراعات و از آن محافظت کنند.

او آینده هنگ کنگ و ماکائو در شرط اجرای سیاست یک کشور با دو نظام را تابناک خواند و گفت: مزایای اجرای این سیاست در صورت پایبندی بر متحدانه حفظ کردن کشور، اشکارتر خواهد شد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....