تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 15:56
کد خبر : 140298

شکاف قیمت در بازار سکه

شکاف قیمت در بازار سکه

اختلاف قیمت سکه رفاه و سکه امامی به نیم میلیون تومان رسیده است. بررسی تکنیکالی سکه امامی نشان می‌دهد که خط روند صعودی سکه از‌دست‌رفته و همین مسئله سردرگمی در میان معامله‌گران سکه را بالا برده است. اقتصاددان: در معاملات روز گذشته قیمت هر قطعه سکه امامی با اندکی کاهش نسبت به روز شنبه با

اختلاف قیمت سکه رفاه و سکه امامی به نیم میلیون تومان رسیده است. بررسی تکنیکالی سکه امامی نشان می‌دهد که خط روند صعودی سکه از‌دست‌رفته و همین مسئله سردرگمی در میان معامله‌گران سکه را بالا برده است.

اقتصاددان: در معاملات روز گذشته قیمت هر قطعه سکه امامی با اندکی کاهش نسبت به روز شنبه با کاهش قیمت ۹۰هزار تومانی با قیمت ۲۷میلیون و ۵۵۰هزار تومان معامله شد.

اما نیم سکه و ربع سکه نسبت به آخرین معاملات انجام شده در ابتدای هفته تغییر قیمتی ثبت نکردند و با قیمت‌های ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۹میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شدند.

همچنین اختلاف قیمت سکه رفاه و سکه امامی به نیم میلیون تومان رسیده است. بررسی تکنیکالی سکه امامی نشان می‌دهد که خط روند صعودی سکه از‌دست‌رفته و همین مسئله سردرگمی در میان معامله‌گران سکه را بالا برده است.

این بررسی‌ها نشانگر آن است: محدوده ۲۶ میلیون و ۷۰۰ تا ۲۷ میلیون تومانی محدوده حمایتی سکه است که سکه امامی از اسفندماه نتوانسته به پایین آن نفوذ کند. ولی برای صعودی شدن سکه رفاه و امامی باید بتوانند مقاومت محدوده ۲۹ میلیون و پانصد هزار تومان را بشکنند و بالای آن تثبیت دهند.

برخی از معامله گران مدعی هستند چپ بازارساز پر شده است اما خبر نقض تعهدات برجامی در اواخر مهر ماه می‌تواند به بازار نوسان دهد و این نوسان بستگی به دخالت و تزریق بازارساز دارد.

قیمت سکه چند روزی است که در نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان در نوسان است و معامله گران کاهشی و افزایشی هنوز نتواتسته به طور کامل در منطقه مورد نظر خود سکه را تثبیت دهند.

تحلیلگران فنی می‌گویند در شرایط کنونی دو محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر بالای این دو محدوده تثبیت دهد می‌تواند به‌تدریج به سمت مرز ۲۸ میلیون تومان حرکت کند.

اما اگر تا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تا کف کانال یاد شده وجود دارد که این اتفاق مستلزم وجود فاندهای خبری بسیار مثبت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....