تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 - 21:05
کد خبر : 30930

شرط رهبر انقلاب از بازگشتن به برجام

شرط رهبر انقلاب از بازگشتن به برجام

رهبر انقلاب: به برجام برمیگردیم اگر آن‌ها به تعهدات خود بازگردند رهبر انقلاب در سخنرانی امروز فرمودند: تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی تصمیم منطقی، عقلایی و قابل قبولی است. آن‌ها اگر به تعهداتشان برگردند ما هم به تعهداتمان بازمی‌گردیم. از اول که برجام مطرح شد بنده گفتم تعهد دربرابر تعهد. هرکاری

رهبر انقلاب: به برجام برمیگردیم اگر آن‌ها به تعهدات خود بازگردند

رهبر انقلاب در سخنرانی امروز فرمودند:

تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی تصمیم منطقی، عقلایی و قابل قبولی است.

آن‌ها اگر به تعهداتشان برگردند ما هم به تعهداتمان بازمی‌گردیم. از اول که برجام مطرح شد بنده گفتم تعهد دربرابر تعهد. هرکاری که ما باید بکنیم متناظر با آن را طرف مقابل هم انجام دهد. این در اول کار (برجام) انجام نشد و حالا بایستی انجام بگیرد.

در اقتصاددان به نقل از بورسان  ، مساله ما این نیست که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد. آنچه که مطالبه منطقی و عقلانی ماست، رفع تحریم هاست. تحریم‌ها باید برداشته شود. اگر تحریم‌ها برداشته شد، آنوقت برگشت آمریکا به برجام معنا خواهد داشت. البته ما مطالبه دریافت خسارت هم داریم که در مراحل بعدی دنبال خواهد شد. اما اگر تحریم ها برداشته نشد، بازگشت آمریکا به برجام به نفع ما نیست و حتی ممکن است به ضرر ما تمام شود.

 

مهمترین صحبت‌های رهبرانقلاب درباره تحریم‌ها

امروز رهبرانقلاب در گفتگوی تلویزیونی با مردم فرمودند که جبهه غرب موظف است تحریم ملت ایران را خاتمه بدهند و فورا متوقف کند.
ما هم باید برای اقتصاد کشور جوری برنامه‌ریزی کنیم که با وجود تحریم دچار مشکل نشویم، فرض کنیم تحریم برداشته نخواهد شد. البته تحریم دارد بی‌اثر می‌شود.
ما هیچ اصرار و عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد.
چیزی که مطالبه ماست این است که تحریم‌ها را بردارند. اگر تحریم‌ها برداشته شد برگشت آمریکا به برجام معنا دارد اما اگر تحریم‌ها برداشته نشد برگشت آمریکا به برجام ممکن است به ضرر ما باشد.
تصمیم مجلس و دولت در مورد لغو تعهداتمان در برجام تصمیم درستی بود.

 

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....